Hvad anerkender den anerkendende pædagogik?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Anerkendelse fremstår oftest som et ubetinget gode inden for pædagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende pædagogik overhovedet for en størrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anlægger en poststrukturalistisk optik på en række interviews med ledere af pædagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende pædagogik. Herved stilles der skarpt på, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, når pædagogik italesættes i termer af anerkendelse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Udgave nummer3
Sider (fra-til)54-63
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 2010
Udgivet eksterntJa

Citer dette

@article{ceeb6f4408ce4c638cfb2ee540f75927,
title = "Hvad anerkender den anerkendende p{\ae}dagogik?",
abstract = "Anerkendelse fremst{\aa}r oftest som et ubetinget gode inden for p{\ae}dagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende p{\ae}dagogik overhovedet for en st{\o}rrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anl{\ae}gger en poststrukturalistisk optik p{\aa} en r{\ae}kke interviews med ledere af p{\ae}dagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende p{\ae}dagogik. Herved stilles der skarpt p{\aa}, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, n{\aa}r p{\ae}dagogik itales{\ae}ttes i termer af anerkendelse.",
author = "Hansen, {Nanna Koch}",
year = "2010",
language = "Dansk",
pages = "54--63",
journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "3",

}

Hvad anerkender den anerkendende pædagogik? / Hansen, Nanna Koch.

I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 2010, s. 54-63.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Hvad anerkender den anerkendende pædagogik?

AU - Hansen, Nanna Koch

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Anerkendelse fremstår oftest som et ubetinget gode inden for pædagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende pædagogik overhovedet for en størrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anlægger en poststrukturalistisk optik på en række interviews med ledere af pædagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende pædagogik. Herved stilles der skarpt på, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, når pædagogik italesættes i termer af anerkendelse.

AB - Anerkendelse fremstår oftest som et ubetinget gode inden for pædagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende pædagogik overhovedet for en størrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anlægger en poststrukturalistisk optik på en række interviews med ledere af pædagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende pædagogik. Herved stilles der skarpt på, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, når pædagogik italesættes i termer af anerkendelse.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 54

EP - 63

JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 3

ER -