Abstract
Artiklen diskuterer de udfordringer det tekniske gymnasium (htx) står overfor i forbindelse med gymnasiereformen. Det gælder især balancen mellem på den ene side at være en af flere ligeværdige gymnasiale uddannelser, og på den anden side at holde en skarp profil som et teknisk gymnasium. Denne balance diskuteres i forhold til den status som de forskellige gymnasiale uddannelser har, og htx' dobbelte placering som del af en gymnasial og en erhvervsuddannelsessammenhæng. Samtidig peges der på at htx' erfaringer med tværfaglighed kunne være nyttige at studere og trække på for det almene gymnasium.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Samfundsborger - Medarbejder : Debat om de erhvervsrelaterede uddannelser |
Redaktører | Niels Warring, Morten Smistrup, Ulla Eriksen |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Erhvervsskolernes Forlag |
Publikationsdato | 2004 |
Udgave | 1. udg. |
Sider | 197-212 |
ISBN (Trykt) | 87-7881-493-6 |
Status | Udgivet - 2004 |
Emneord
- htx
- gymnasiale uddannelser
- gymnasiereformen