Aktiviteter pr. år
Abstract
Introducerende artikel til en kvantitative spørgeskemaundersøgelse blandt lærere i historie i folkeskolen om deres syn på historiefaget i lyset af det nye faghæfte for faget (Historie, Fælles Mål 2009), som bl.a. introducerede en historiekanon, der af flere historiedidaktikere er blevet set som et forsøg på en renationalisering af folkeskolen. Underøsgelsen blev gennenført af af lektor Claus Haas, Aarhus Universitet og Carsten Tage Nielsen, Roskilde Universitet i skoleåret 2010-2011.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Historie og Samfundsfag |
Vol/bind | 2012 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 13-19 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 1395-4350 |
Status | Udgivet - 2012 |
Emneord
- Historie i folkeskolen
- Historiedidaktik
- Erindrings- og identitetspolitik
Aktiviteter
- 2 Foredrag og mundtlige bidrag
-
Historieundervisningens erindringspolitik - fra et lærer- og historiedidaktisk perspektiv: En kvantitativ og kvalitativ undersøgelse af historielæreres forståelse af deres undervisning i folkeskolen
Carsten Tage Nielsen (Oplægsholder)
7 nov. 2012Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Historieundersøgelsen
Carsten Tage Nielsen (Oplægsholder)
13 apr. 2012Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag