Historieundersøgelsen - mellem statsstyring og lærerperspektiv

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

    Abstract

    Introducerende artikel til en kvantitative spørgeskemaundersøgelse blandt lærere i historie i folkeskolen om deres syn på historiefaget i lyset af det nye faghæfte for faget (Historie, Fælles Mål 2009), som bl.a. introducerede en historiekanon, der af flere historiedidaktikere er blevet set som et forsøg på en renationalisering af folkeskolen. Underøsgelsen blev gennenført af af lektor Claus Haas, Aarhus Universitet og Carsten Tage Nielsen, Roskilde Universitet i skoleåret 2010-2011.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftHistorie og Samfundsfag
    Vol/bind2012
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)13-19
    Antal sider7
    ISSN1395-4350
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • Historie i folkeskolen
    • Historiedidaktik
    • Erindrings- og identitetspolitik

    Citer dette