Historie i konkurrencestaten

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artikelen sætter fokus på historiefaget i den danske grundskole set i konkurrencestatens perspektiv. Artiklen undersøger og diskuterer, hvordan konkurrencestatsdiskursen relaterer sig til den stående historiedidaktiske diskussion om historiebevidsthed (dannelse og identitet) og historisk tænkning (viden og færdigheder) og til spørgsmålet om monokulturel og flerkulturel historieundervisning.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftNordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education
    Vol/bind2015
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)102-119
    ISSN2000-9879
    StatusUdgivet - dec. 2015

    Emneord

    • Historiedidaktik
    • Erindrings- og identitetspolitik
    • Udannelsespolitik
    • Curriculum
    • Læseplaner
    • Historie i folkeskolen

    Citer dette