Projekter pr. år
Abstract
Har erhvervsuddannelserne en fremtid? Eller mere præcist: Har de en fremtid med den grundform som nu har fungeret i over 50 år? Det vil sige som et separat system baseret på vekseluddannelser, hvor hovedparten af uddannelserne foregår i praktik, og som i vid udstrækning styres af arbejdsmarkedets parter – den ’dualt-korporative’ model (Greinert 1999). Det spørgsmål er relevant at stille, da uddannelserne i stigende grad pålægges nye og modsætningsfyldte opgaver: social inklusion og uddannelse i verdensklasse. Artiklen vil forsøge at besvare spørgsmålet gennem en samlet vurdering af uddannelsernes styrker og svagheder og deres udfordringer og potentialer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 7-13 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - 15 feb. 2012 |
Emneord
- erhvervsuddannelse
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Drenges veje i uddannelsessystemet. Drenges fremtidsforestillinger, uddannelsesvalg og in- og eksklusion i ungdomsuddannelserne.
Jørgensen, C. H., Nielsen, S. B., Kampmann, J., Mogensen, K., Friche, N., Steno, A. M. & Thingstrup, S. H.
01/03/2012 → 01/03/2015
Projekter: Projekt › Forskning
Fil