Har du et problem? En undersøgelse af universitetsstuderendes forståelse, anvendelse og kommunikation af problemorienterede vidensproblemer

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstract

    De fleste universitetsstuderende vil i større eller mindre grad opleve at skulle arbejde problemorienteret ellermed andre former for selvstændig konstruktion af vidensproblemer, om ikke andet så når de skal skrive speciale. På trods af at den problemorienterede tilgang kan forstås og udspilles på mange måder, findes der ikke meget viden om, hvad der egentligt tæller som sådan et problemorienteret problem - og vi ved endnu mindre o, hvordan de studerende forstår hvad et problemorienteret problem er eller kan være. I denne artikel vil jeg derfor præsentere en undersøgelse af, hvordan universitetsstuderende giver liv til dette abstrakte problem i praksis og hvordan disse forståelser udvikler sig. Anslag til universitetspædagogiske indsatsområder foreslås til slut.,

    Udgivelsesdato: 2009
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
    Vol/bind4
    Udgave nummer7
    Sider (fra-til)49-57
    Antal sider8
    ISSN1901-5089
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • problembaseret læring
    • akademisk skrivning

    Citer dette