Han fik computeren til at spise Tine!

Lisbeth Frølunde, Jane Møller Larsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

Om etablering af projektet Computer Clubhouse i Danmark i samarbejde mellem Learning Lab Denmark og kommuner, amter og foreninger. I 2003-04 får Danmark disse nye typer læringsmiljø, hvor unge kan arbejde med informations- og  kommunikationsteknologi (IKT) i fritiden.

En computer anses ikke blot som en avanceret skrivemaskine eller et udvidet leksikon. Den er også et interaktivt redskab, som man kan lege, lære og skabe værker med. Det opdager en elev, som ser Jens lege med computeren i et it-værksted: "Ved du, hvad Jens gjorde? Han fik computeren til at spise Tine på billedet!"

OriginalsprogDansk
TidsskriftQuarterly
Udgave nummer4
StatusUdgivet - 2003
Udgivet eksterntJa

Citer dette

Frølunde, Lisbeth ; Larsen, Jane Møller. / Han fik computeren til at spise Tine!. I: Quarterly. 2003 ; Nr. 4.
@article{00e476f0e58411dea218000ea68e967b,
title = "Han fik computeren til at spise Tine!",
abstract = "Om etablering af projektet Computer Clubhouse i Danmark i samarbejde mellem Learning Lab Denmark og kommuner, amter og foreninger. I 2003-04 f{\aa}r Danmark disse nye typer l{\ae}ringsmilj{\o}, hvor unge kan arbejde med informations- og  kommunikationsteknologi (IKT) i fritiden. En computer anses ikke blot som en avanceret skrivemaskine eller et udvidet leksikon. Den er ogs{\aa} et interaktivt redskab, som man kan lege, l{\ae}re og skabe v{\ae}rker med. Det opdager en elev, som ser Jens lege med computeren i et it-v{\ae}rksted: {"}Ved du, hvad Jens gjorde? Han fik computeren til at spise Tine p{\aa} billedet!{"}",
author = "Lisbeth Fr{\o}lunde and Larsen, {Jane M{\o}ller}",
year = "2003",
language = "Dansk",
journal = "Quarterly",
publisher = "Danmarks P{\ae}dagogiske Universitet",
number = "4",

}

Han fik computeren til at spise Tine! / Frølunde, Lisbeth; Larsen, Jane Møller.

I: Quarterly, Nr. 4, 2003.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - Han fik computeren til at spise Tine!

AU - Frølunde, Lisbeth

AU - Larsen, Jane Møller

PY - 2003

Y1 - 2003

N2 - Om etablering af projektet Computer Clubhouse i Danmark i samarbejde mellem Learning Lab Denmark og kommuner, amter og foreninger. I 2003-04 får Danmark disse nye typer læringsmiljø, hvor unge kan arbejde med informations- og  kommunikationsteknologi (IKT) i fritiden. En computer anses ikke blot som en avanceret skrivemaskine eller et udvidet leksikon. Den er også et interaktivt redskab, som man kan lege, lære og skabe værker med. Det opdager en elev, som ser Jens lege med computeren i et it-værksted: "Ved du, hvad Jens gjorde? Han fik computeren til at spise Tine på billedet!"

AB - Om etablering af projektet Computer Clubhouse i Danmark i samarbejde mellem Learning Lab Denmark og kommuner, amter og foreninger. I 2003-04 får Danmark disse nye typer læringsmiljø, hvor unge kan arbejde med informations- og  kommunikationsteknologi (IKT) i fritiden. En computer anses ikke blot som en avanceret skrivemaskine eller et udvidet leksikon. Den er også et interaktivt redskab, som man kan lege, lære og skabe værker med. Det opdager en elev, som ser Jens lege med computeren i et it-værksted: "Ved du, hvad Jens gjorde? Han fik computeren til at spise Tine på billedet!"

M3 - Tidsskriftartikel

JO - Quarterly

JF - Quarterly

IS - 4

ER -