Gaming & Social Innovation

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

    Resumé

    Dette paper prœsenterer en rœkke ny computerspil, som har det fœllesmål at skabe borgerdreven social innovation.

    Indledningsvist vil paperet skitsere den udvikling, der har fundetsted i spilindustrien, som har muliggjort udviklingen af disse spil samt redegøre for hvorfor disse spil bør tages seriøst som et demokratisk udviklingsvœrktøj.

    Efterfølgende vil jeg i paperet pege på nogle af de potentialer og kritiske spørgsmål, som spillene i følge mig indholder og rejser i forhold til en diskussion af spillenes kapacitet for at skabe borgerdreven social innovation. Argumentationen for disse potentialer og diskussion af de kritiske spørgsmål vil danne grundlag for min videre research.

    Afslutningsvist vil jeg kort beskrive den metodiske tilgang som er planlagt for projektet.
    OriginalsprogEngelsk
    Publikationsdato7 dec. 2011
    Antal sider9
    StatusUdgivet - 7 dec. 2011
    BegivenhedInnovation i den offentlige sektor - Sørup Herregaard, Ringsted, Danmark
    Varighed: 8 dec. 20119 dec. 2011
    http://ruconf.ruc.dk/index.php/clips/index/schedConfs/archive

    Konference

    KonferenceInnovation i den offentlige sektor
    LokationSørup Herregaard
    LandDanmark
    ByRingsted
    Periode08/12/201109/12/2011
    Internetadresse

    Emneord

    • Gaming
    • social innovation
    • kommunal udvikling

    Citer dette

    Wichmand, M. (2011). Gaming & Social Innovation. Afhandling præsenteret på Innovation i den offentlige sektor, Ringsted, Danmark.
    Wichmand, Mette. / Gaming & Social Innovation. Afhandling præsenteret på Innovation i den offentlige sektor, Ringsted, Danmark.9 s.
    @conference{d872d8d2baa9440fad4ad97679044d3d,
    title = "Gaming & Social Innovation",
    abstract = "Dette paper prœsenterer en rœkke ny computerspil, som har det fœllesm{\aa}l at skabe borgerdreven social innovation.Indledningsvist vil paperet skitsere den udvikling, der har fundetsted i spilindustrien, som har muliggjort udviklingen af disse spil samt redeg{\o}re for hvorfor disse spil b{\o}r tages seri{\o}st som et demokratisk udviklingsvœrkt{\o}j.Efterf{\o}lgende vil jeg i paperet pege p{\aa} nogle af de potentialer og kritiske sp{\o}rgsm{\aa}l, som spillene i f{\o}lge mig indholder og rejser i forhold til en diskussion af spillenes kapacitet for at skabe borgerdreven social innovation. Argumentationen for disse potentialer og diskussion af de kritiske sp{\o}rgsm{\aa}l vil danne grundlag for min videre research.Afslutningsvist vil jeg kort beskrive den metodiske tilgang som er planlagt for projektet.",
    keywords = "Gaming, social innovation, kommunal udvikling",
    author = "Mette Wichmand",
    year = "2011",
    month = "12",
    day = "7",
    language = "English",
    note = "null ; Conference date: 08-12-2011 Through 09-12-2011",
    url = "http://ruconf.ruc.dk/index.php/clips/index/schedConfs/archive",

    }

    Wichmand, M 2011, 'Gaming & Social Innovation' Paper fremlagt ved Innovation i den offentlige sektor, Ringsted, Danmark, 08/12/2011 - 09/12/2011, .

    Gaming & Social Innovation. / Wichmand, Mette.

    2011. Afhandling præsenteret på Innovation i den offentlige sektor, Ringsted, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

    TY - CONF

    T1 - Gaming & Social Innovation

    AU - Wichmand, Mette

    PY - 2011/12/7

    Y1 - 2011/12/7

    N2 - Dette paper prœsenterer en rœkke ny computerspil, som har det fœllesmål at skabe borgerdreven social innovation.Indledningsvist vil paperet skitsere den udvikling, der har fundetsted i spilindustrien, som har muliggjort udviklingen af disse spil samt redegøre for hvorfor disse spil bør tages seriøst som et demokratisk udviklingsvœrktøj.Efterfølgende vil jeg i paperet pege på nogle af de potentialer og kritiske spørgsmål, som spillene i følge mig indholder og rejser i forhold til en diskussion af spillenes kapacitet for at skabe borgerdreven social innovation. Argumentationen for disse potentialer og diskussion af de kritiske spørgsmål vil danne grundlag for min videre research.Afslutningsvist vil jeg kort beskrive den metodiske tilgang som er planlagt for projektet.

    AB - Dette paper prœsenterer en rœkke ny computerspil, som har det fœllesmål at skabe borgerdreven social innovation.Indledningsvist vil paperet skitsere den udvikling, der har fundetsted i spilindustrien, som har muliggjort udviklingen af disse spil samt redegøre for hvorfor disse spil bør tages seriøst som et demokratisk udviklingsvœrktøj.Efterfølgende vil jeg i paperet pege på nogle af de potentialer og kritiske spørgsmål, som spillene i følge mig indholder og rejser i forhold til en diskussion af spillenes kapacitet for at skabe borgerdreven social innovation. Argumentationen for disse potentialer og diskussion af de kritiske spørgsmål vil danne grundlag for min videre research.Afslutningsvist vil jeg kort beskrive den metodiske tilgang som er planlagt for projektet.

    KW - Gaming

    KW - social innovation

    KW - kommunal udvikling

    M3 - Paper

    ER -

    Wichmand M. Gaming & Social Innovation. 2011. Afhandling præsenteret på Innovation i den offentlige sektor, Ringsted, Danmark.