Abstract
Dette paper prœsenterer en rœkke ny computerspil, som har det fœllesmål at skabe borgerdreven social innovation.
Indledningsvist vil paperet skitsere den udvikling, der har fundetsted i spilindustrien, som har muliggjort udviklingen af disse spil samt redegøre for hvorfor disse spil bør tages seriøst som et demokratisk udviklingsvœrktøj.
Efterfølgende vil jeg i paperet pege på nogle af de potentialer og kritiske spørgsmål, som spillene i følge mig indholder og rejser i forhold til en diskussion af spillenes kapacitet for at skabe borgerdreven social innovation. Argumentationen for disse potentialer og diskussion af de kritiske spørgsmål vil danne grundlag for min videre research.
Afslutningsvist vil jeg kort beskrive den metodiske tilgang som er planlagt for projektet.
Indledningsvist vil paperet skitsere den udvikling, der har fundetsted i spilindustrien, som har muliggjort udviklingen af disse spil samt redegøre for hvorfor disse spil bør tages seriøst som et demokratisk udviklingsvœrktøj.
Efterfølgende vil jeg i paperet pege på nogle af de potentialer og kritiske spørgsmål, som spillene i følge mig indholder og rejser i forhold til en diskussion af spillenes kapacitet for at skabe borgerdreven social innovation. Argumentationen for disse potentialer og diskussion af de kritiske spørgsmål vil danne grundlag for min videre research.
Afslutningsvist vil jeg kort beskrive den metodiske tilgang som er planlagt for projektet.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Publikationsdato | 7 dec. 2011 |
Antal sider | 9 |
Status | Udgivet - 7 dec. 2011 |
Begivenhed | Innovation i den offentlige sektor - Sørup Herregaard, Ringsted, Danmark Varighed: 8 dec. 2011 → 9 dec. 2011 http://ruconf.ruc.dk/index.php/clips/index/schedConfs/archive |
Konference
Konference | Innovation i den offentlige sektor |
---|---|
Lokation | Sørup Herregaard |
Land/Område | Danmark |
By | Ringsted |
Periode | 08/12/2011 → 09/12/2011 |
Internetadresse |
Emneord
- Gaming
- social innovation
- kommunal udvikling