Abstract
Folketingsvalget 2019 (FV19) efterlod ingen tvivl: Den politiske kommunikation er for alvor blevet digital – og den digitale kommunikation er blevet politisk. Men hvordan udfoldede den digitale valgkamp sig i praksis? Det giver bogen her svar på.
#FV19. Politisk kommunikation på digitale medier går både i bredden og i dybden med den politiske kommunikation under folketingsvalget. Den forklarer generelle kommunikative tendenser så vel som konkrete begivenheder og skaber analytiske koblinger herimellem.
I hvert kapitel behandles et specifikt spørgsmål med en unik kombination af empiri fra valgkampen, der belyses via metodiske greb og teoretiske perspektiver hentet fra krydsfeltet mellem digital og politisk kommunikation. Dermed giver de enkelte kapitler indsigt i et særligt aspekt af FV19, men samlet set rækker bogen udover den specifikke empiriske kontekst.
#FV19 tilbyder kort sagt indsigter, forklaringer og værktøjer med relevans for studerende, kommunikatører, forskere og politikere, der er interesserede i øjeblikkelige tendenser og grundlæggende vilkår for politisk kommunikation på digitale medier.
#FV19. Politisk kommunikation på digitale medier går både i bredden og i dybden med den politiske kommunikation under folketingsvalget. Den forklarer generelle kommunikative tendenser så vel som konkrete begivenheder og skaber analytiske koblinger herimellem.
I hvert kapitel behandles et specifikt spørgsmål med en unik kombination af empiri fra valgkampen, der belyses via metodiske greb og teoretiske perspektiver hentet fra krydsfeltet mellem digital og politisk kommunikation. Dermed giver de enkelte kapitler indsigt i et særligt aspekt af FV19, men samlet set rækker bogen udover den specifikke empiriske kontekst.
#FV19 tilbyder kort sagt indsigter, forklaringer og værktøjer med relevans for studerende, kommunikatører, forskere og politikere, der er interesserede i øjeblikkelige tendenser og grundlæggende vilkår for politisk kommunikation på digitale medier.
Bidragets oversatte titel | #FV19: Political communication on digital media |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Antal sider | 286 |
ISBN (Trykt) | 9788759336250 |
ISBN (Elektronisk) | 9788759338353 |
Status | Udgivet - 2020 |
Navn | Medier, Kommunikation, Journalistik |
---|---|
ISSN | 1904-271X |