Abstract
Samspillet mellem virksomheder og uddannelsesinstitutioner om praksisnær kompetenceudvikling er en udfordring, som optager mange i disse år.
Hæftet illustrerer gennem cases, hvordan både lærere, konsulenter og ledere daglig står overfor en række udfordringer, som kan håndteres på forskellig vis. Mange udfordringer har karakter af dilemmaer, som ikke har en 'rigtig' løsning. Skal man som lærer både være konsulent og underviser? Kan man som lærer både deltage engageret i det tværfaglige samarbejde og være 'tro' mod sin egen afdeling og faglighed? Er man som konsulent primært sælger eller rådgiver? Hvordan skal man som leder balancere mellem kursusleverence og strategisk kompetenceudvikling?
Publikationen anviser ikke de 'rette' værktøjer, men åbner op for at arbejde med modsætninger og usikkerheder på såvel det individuelle som det organisatoriske plan.
Til forståelse af heraf gives en introduktion til de centrale begreber: transformativ læring og organisatorisk transformation.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Horsens |
---|---|
Forlag | VIA University College |
Antal sider | 53 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7758-002-4 |
Status | Udgivet - 2008 |
Emneord
- Læring
- transfer
- transformation