Abstract
Udgangspunktet for denne artikel er en fagbog, som er blevet omskrevet til hypertekst. Det drejer sig om en introduktion til relationsdatabaser og systemudvikling. Den udviklede hypertekst er blevet anvendt på et kursus under Humanistisk Informatik på Aalborg Universitet. Som forfatter til bogen har jeg fulgt projektet fra sidelinjen, og reflekterer i artiklen over forskellene mellem den oprindelige tekst og hyperteksten. Det er især processen at omskrive en eksisterende traditionel, lineær fagtekst til hypertekst, der diskuteres. Er det hensigtsmæssigt at tage udgangspunkt i eksistrernde materiale, eller bør en hypertekst skabes fra grunden?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fleksibel læring og undervisning : erfaringer, konsekvenser og muligheder med ikt |
Redaktører | Bennedsen Ukendt, Georgsen Ukendt |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2004 |
Sider | 189-204 |
ISBN (Trykt) | 87-7307-715-1 |
Status | Udgivet - 2004 |
Emneord
- hypertekst
- lineær fortælling
- brugervenlighed