Abstract
Abstrakt: Artiklen handler om brugerinddragelse i service innovation. Der er fokus på idéfasen kombineret med anvendelse af kommunikationsteknologi og i særdeleshed webblogmediet. Behov som kreativitet, heterogenitet, engagement med mere diskuteres. Der afrapporteres fra et eksperiment på Roskilde Universitetsbibliotek, hvor en webblog blev anvendt til indsamling af idéer fra bibliotekets brugere. Konklusionen er, at webblog kan anvendes til brugerinddragelse og at der kan opnås meget forskelligartet input, fra deciderede forslag til ønsker og opfattelser. Webblog som medie til brugerinvolvering er nem og billig at anvende. Der kan nås bredt ud og der er ikke krav til typen af input. Herudover skabes en øget gennemsigtighed, der giver åben innovation nogle nye karaktertræk, således forandres kommunikationen såvel internt som eksternt, hvilket giver nogle ledelsesmæssige udfordringer, der skal tages højde for.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2009 |
Antal sider | 23 |
Status | Udgivet - 2009 |
Begivenhed | Det Danske Ledelsesakademis årlige konference - Odense, Danmark Varighed: 7 dec. 2009 → 8 dec. 2009 Konferencens nummer: 4. |
Konference
Konference | Det Danske Ledelsesakademis årlige konference |
---|---|
Nummer | 4. |
Land/Område | Danmark |
By | Odense |
Periode | 07/12/2009 → 08/12/2009 |
Bibliografisk note
Udgivet elektronisk på http://www.det-danske-ledelsesakademi.dkEmneord
- Service Innovation
- Blog
- ICT
- User-driven Innovation