Abstract
Målet med erhvervsuddannelsesreformen er at skabe bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser. Men hvad betyder ’bedre’ og ’mere attraktiv’? Denne artikel undersøger de forståelser af kvalitet, som kommer til udtryk i reformens formelle grundlag Aftalen om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser, og peger på en række udfordringer, der knytter sig til disse. Teoretisk trækker vi på Dahler-Larsens (2008) forståelse af kvalitet som et omstridt begreb og af kvalitetsmålingssystemer som havende konstitutive effekter for de praksisser, hvori kvalitet måles og udvikles.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 2016 |
Udgave nummer | 4 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- EUD-reform
- Kvalitetsstyring
- Erhvervsuddannelse
- Styringsparadigmer