Understanding and Theorizing Modern Childhood in Denmark: Tendencies and Challenges

Bidragets oversatte titel: Forståelse og begrebsliggørelse af moderne barndom: tendenser og udfordringer

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Artiklen undersøger udbredelsen af begrebet om det kompetente barn, som specielt inden for de seneste 15 år har stået centralt i reformuleringen af teoretiske tilgange til børn og barndom. Disse tilgange har især sat fokus på hvordan synes at have forandret sig, hvordan betingelserne for moderne barndom har forandret sig, og ikke mindst at selve tilgangen til forståelsen af børn har undergået forandringer
    Bidragets oversatte titelForståelse og begrebsliggørelse af moderne barndom: tendenser og udfordringer
    OriginalsprogEngelsk
    TitelFrontrunners or Copycats?
    RedaktørerBirgitte Tufte, Jeanette Rasmussen, Lars Bech Christensen
    Antal sider18
    Udgivelses stedKøge
    ForlagCopenhagen Business School Press
    Publikationsdato2005
    Sider20-38
    ISBN (Trykt)87-630-0135-7
    StatusUdgivet - 2005

    Citer dette

    Kampmann, J. (2005). Understanding and Theorizing Modern Childhood in Denmark: Tendencies and Challenges. I B. Tufte, J. Rasmussen, & L. B. Christensen (red.), Frontrunners or Copycats? (s. 20-38). Copenhagen Business School Press.