Abstract
Med afsæt i et engagement i inklusionsforskning, social praksisteori og praksisforskning diskuterer artiklen, hvordan forskning på professionshøjskoler kan være anvendelig i relation til professionelles arbejde med inklusion. Artiklen kobler dermed forståelser af professionsforskning tæt til forståelser af professionspraksis. Der tages udgangspunkt i en kritik af forestillinger om, at forskning på professionshøjskoler har til opgave at levere løsninger på veldefinerede problemer i professionel praksis. Gennem et empirisk eksempel vises betydningen af, at forskning bidrager med viden om, hvordan professionelle arbejder aktivt transformerende med dilemmaer knyttet både til problemforståelser og deltagelsesbetingelser under modsætningsfyldte organisatoriske forhold.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Vol/bind | 16 |
Udgave nummer | 31 |
Sider (fra-til) | 22-30 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 2446-0273 |
Status | Udgivet - 2020 |
Udgivet eksternt | Ja |