Formativ og summativ evaluering på nettet: Om erfaringer og tendenser

Simon Heilesen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

    Abstract

    Artiklen søger at skitsere nogle af de muligheder og udfordringer, der ligger i den tiltagende brug af IKT-støttet/-baseret formativ og summativ evaluering, samt at se på nogle tendenser i anvendelsen af den. Den beskæftiger sig både med "lukket" (forprogrammeret) og "åben" (deltagerstyret) interaktion, som den forekommer i såvel skriftlig, asynkron computermedieret kommunikation som i synkron, netbaseret kommunikation med lyd og levende billeder
    Udgivelsesdato: august
    Bidragets oversatte titelFormative and summative evaluation on the net. On experiences and trends
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftTidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse
    Udgave nummer9
    Antal sider9
    ISSN1603-5518
    StatusUdgivet - 2006

    Emneord

    • elæring
    • netbaseret læring
    • evaluering
    • summativ evaluering
    • formativ evaluering

    Citer dette