Forandringskommunikation

Helle Petersen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og værdigrundlag. Uanset baggrund og målsætning har forandringerne én ting til fælles; kommunikationen skal planlægges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal være både effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov.

Denne bog om intern forandringskommunikation hviler på teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. Først når man tager højde for følelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i mål med forandringsprocessen.

Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterfølgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planlægger sig til den mest effektive forandringskommunikation. Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og på Odense Universitetshospital.

FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der ønsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der søger opdateret inspiration til rådgivnings- og planlægningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Antal sider126
ISBN (Trykt)9788759325940
ISBN (Elektronisk)9788759327180
StatusUdgivet - 22 aug. 2016
NavnKort og præcist om medier og kommunikation

Emneord

  • Forandringskommunikation
  • forandringsledelse
  • organisationspsykologi

Citer dette

Petersen, H. (2016). Forandringskommunikation. Frederiksberg: Samfundslitteratur. Kort og præcist om medier og kommunikation
Petersen, Helle. / Forandringskommunikation. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2016. 126 s. (Kort og præcist om medier og kommunikation).
@book{ff41ad0cd4264e5787b96efdd641f2e7,
title = "Forandringskommunikation",
abstract = "Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisations{\ae}ndring til implementeringen af nye retningslinjer og v{\ae}rdigrundlag. Uanset baggrund og m{\aa}ls{\ae}tning har forandringerne {\'e}n ting til f{\ae}lles; kommunikationen skal planl{\ae}gges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal v{\ae}re b{\aa}de effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov. Denne bog om intern forandringskommunikation hviler p{\aa} teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. F{\o}rst n{\aa}r man tager h{\o}jde for f{\o}lelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i m{\aa}l med forandringsprocessen.Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterf{\o}lgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planl{\ae}gger sig til den mest effektive forandringskommunikation. Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og p{\aa} Odense Universitetshospital.FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der {\o}nsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der s{\o}ger opdateret inspiration til r{\aa}dgivnings- og planl{\ae}gningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.",
keywords = "Forandringskommunikation, forandringsledelse, organisationspsykologi",
author = "Helle Petersen",
year = "2016",
month = "8",
day = "22",
language = "Dansk",
isbn = "9788759325940",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

Petersen, H 2016, Forandringskommunikation. Kort og præcist om medier og kommunikation, Samfundslitteratur, Frederiksberg.

Forandringskommunikation. / Petersen, Helle.

Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2016. 126 s. (Kort og præcist om medier og kommunikation).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Forandringskommunikation

AU - Petersen, Helle

PY - 2016/8/22

Y1 - 2016/8/22

N2 - Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og værdigrundlag. Uanset baggrund og målsætning har forandringerne én ting til fælles; kommunikationen skal planlægges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal være både effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov. Denne bog om intern forandringskommunikation hviler på teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. Først når man tager højde for følelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i mål med forandringsprocessen.Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterfølgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planlægger sig til den mest effektive forandringskommunikation. Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og på Odense Universitetshospital.FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der ønsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der søger opdateret inspiration til rådgivnings- og planlægningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.

AB - Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og værdigrundlag. Uanset baggrund og målsætning har forandringerne én ting til fælles; kommunikationen skal planlægges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal være både effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov. Denne bog om intern forandringskommunikation hviler på teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. Først når man tager højde for følelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i mål med forandringsprocessen.Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterfølgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planlægger sig til den mest effektive forandringskommunikation. Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og på Odense Universitetshospital.FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der ønsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der søger opdateret inspiration til rådgivnings- og planlægningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.

KW - Forandringskommunikation

KW - forandringsledelse

KW - organisationspsykologi

UR - http://www.samfundslitteratur.dk/bog/forandringskommunikation-0

M3 - Bog

SN - 9788759325940

BT - Forandringskommunikation

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -

Petersen H. Forandringskommunikation. Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2016. 126 s. (Kort og præcist om medier og kommunikation).