Forandringskommunikation

Helle Petersen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Abstract

Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og værdigrundlag. Uanset baggrund og målsætning har forandringerne én ting til fælles; kommunikationen skal planlægges omhyggeligt, hvis forandringsprocessen skal være både effektiv og tage hensyn til medarbejdernes behov.

Denne bog om intern forandringskommunikation hviler på teorier og erfaringer fra strategisk kommunikation suppleret med indsigter fra organisationspsykologien. Først når man tager højde for følelsers betydning, og alt det der sker under overfladen i og mellem mennesker i forandring kommer man helt og helskindet i mål med forandringsprocessen.

Bogen introducerer et forskningsbaseret fundament for den efterfølgende gennemgang af, hvordan man skridt for skridt planlægger sig til den mest effektive forandringskommunikation. Bogen rummer to cases om forandringsprocesser i Novo Nordisk og på Odense Universitetshospital.

FORANDRINGSKOMMUNIKATION henvender sig til lederen, der ønsker en kort introduktion til forandringskommunikation, til HR- og kommunikationsmedarbejderen, der søger opdateret inspiration til rådgivnings- og planlægningsarbejdet, og til den studerende, der skriver projekt inden for feltet.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Antal sider126
ISBN (Trykt)9788759325940
ISBN (Elektronisk)9788759327180
StatusUdgivet - 22 aug. 2016
NavnKort og præcist om medier og kommunikation

Emneord

  • Forandringskommunikation
  • forandringsledelse
  • organisationspsykologi

Citer dette

Petersen, H. (2016). Forandringskommunikation. Samfundslitteratur. Kort og præcist om medier og kommunikation