Fagpersonlige udfordringer i vejledningen af projektgrupper

Jesper Simonsen, Olav Storm Jensen

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Abstract

Dette er en oversat version af originalartiklen: An Academic and Personal Approach to Supervising Project Groups. Journal of Problem Based Learning in Higher Education, VOL. 10, No. 1, 2022 – Page 36-57 forfattet af Jesper Simonsen & Olav Storm Jensen. https://doi.org/10.54337/ojs.jpblhe.v10i1.6693
Oversættelsen til dansk omfatter en sproglig og begrebsmæssig redigering hvor teksten nogle steder (i begrænset omfang) er uddybet og præciseret.


Abstract
Denne artikel undersøger og giver eksempler på det personlige aspekt ved det at vejlede. Artiklen er inspireret af en psykoterapeutiske forskning der er specialiseret i at undersøge den åbne kontakt og det autentiske møde mellem mennesker. Artiklen er baseret på forfatternes erfaring med at vejlede projektgrupper på Roskilde Universitet. Vejledning kan være en krævende opgave, og personlige udfordringer kan manifestere sig på måder som man med fordel kan forholde sig til. Vi anbefaler, at man kombinerer både en faglig og en personlig fremgangsmåde i vejledningen af projektgrupper. For at illustrere de personlige udfordringer giver vi en række eksempler som vi har oplevet fra arbejdet med at vejlede projektgrupper. Disse udfordringer bliver beskrevet og begrebsliggjort, og der gives konkrete forslag til, hvordan man kan vælge at forholde sig til dem.
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato12 nov. 2024
UdgiverRoskilde Universitet
Antal sider24
StatusUdgivet - 12 nov. 2024

Citer dette