Faglighed i forandring

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Resumé

    En kritisk læsning af Faghæftet: Fælles Mål 2009: Historie. Faghæftens anvisninger i de bidende tekster og de vejledende tekster er modsigelsesfyldte. To fagsyn gør sig gældende og strides mod hinanden. Et taler for absolut kronologi, et andet for relativ kronologi. Faghæftet har ikke ført til den afklaring, som blev stillet i udsigt af Udvalget til styrkelse af historie i folkeskolen.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftHistorie & Samfundsfag
    Udgave nummer4
    Sider (fra-til)14-18
    Antal sider5
    ISSN1395-4350
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • Historiedidaktik
    • Historie i folkeskolen

    Citer dette

    @article{8c678e70ebd211de9cda000ea68e967b,
    title = "Faglighed i forandring",
    abstract = "En kritisk l{\ae}sning af Fagh{\ae}ftet: F{\ae}lles M{\aa}l 2009: Historie. Fagh{\ae}ftens anvisninger i de bidende tekster og de vejledende tekster er modsigelsesfyldte. To fagsyn g{\o}r sig g{\ae}ldende og strides mod hinanden. Et taler for absolut kronologi, et andet for relativ kronologi. Fagh{\ae}ftet har ikke f{\o}rt til den afklaring, som blev stillet i udsigt af Udvalget til styrkelse af historie i folkeskolen.",
    keywords = "Historiedidaktik, Historie i folkeskolen",
    author = "Nielsen, {Carsten Tage}",
    year = "2009",
    language = "Dansk",
    pages = "14--18",
    journal = "Historie og Samfundsfag",
    issn = "1395-4350",
    number = "4",

    }

    Faglighed i forandring. / Nielsen, Carsten Tage.

    I: Historie & Samfundsfag, Nr. 4, 2009, s. 14-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    TY - JOUR

    T1 - Faglighed i forandring

    AU - Nielsen, Carsten Tage

    PY - 2009

    Y1 - 2009

    N2 - En kritisk læsning af Faghæftet: Fælles Mål 2009: Historie. Faghæftens anvisninger i de bidende tekster og de vejledende tekster er modsigelsesfyldte. To fagsyn gør sig gældende og strides mod hinanden. Et taler for absolut kronologi, et andet for relativ kronologi. Faghæftet har ikke ført til den afklaring, som blev stillet i udsigt af Udvalget til styrkelse af historie i folkeskolen.

    AB - En kritisk læsning af Faghæftet: Fælles Mål 2009: Historie. Faghæftens anvisninger i de bidende tekster og de vejledende tekster er modsigelsesfyldte. To fagsyn gør sig gældende og strides mod hinanden. Et taler for absolut kronologi, et andet for relativ kronologi. Faghæftet har ikke ført til den afklaring, som blev stillet i udsigt af Udvalget til styrkelse af historie i folkeskolen.

    KW - Historiedidaktik

    KW - Historie i folkeskolen

    M3 - Tidsskriftartikel

    SP - 14

    EP - 18

    JO - Historie og Samfundsfag

    JF - Historie og Samfundsfag

    SN - 1395-4350

    IS - 4

    ER -