Fagidentitet og lærerkvalificering

Lars Molter Ulriksen

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

    Abstract

    En analyse af hvordan lærere ved arbejdsmarkedsuddannelserne fortolker og forvalter deres lærerarbejde i lyset af deres egen arbejds- og livshistorie, hvordan de etablerer en identitet som lærere i den forbindelse og hvilke konsekvenser det har for deres undervisning og for kursisterne. Analysen bygger på kvalitative interview med syv lærere ved AMU-centre.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedRoskilde Universitetscenter
    ForlagRoskilde Universitet
    Antal sider155
    ISBN (Trykt)87-7349-316-3
    StatusUdgivet - 1996
    NavnSkriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen
    Nummer43
    ISSN0905-8109

    Emneord

    • læreridentitet
    • arbejdsmarkedsuddannelser
    • livshistorie
    • almenkvalificering

    Citer dette