EVALUERING AF KOMPETENCELØFTET DEMENS – SKOLEBÆNK PÅ TVÆRS

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstract

Denne rapport fremlægger resultaterne af en kvalitativ evaluering af kompetenceløftet Demens – Skolebænk på tværs.
Kompetenceløftets overordnede formål har været at løfte såvel teoretiske som praktiske kompetencer hos regionale og kommunale medarbejdere, der arbejder inden for demensområdet, at fremme ikke bare det tværfaglige, men også det tværsektorielle samarbejde, så det bliver til gavn for borgere med demens og deres pårørende, samt endelig at skabe øget forståelse for personer med demens og deres pårørende.
Evalueringens sigte er at undersøge om, hvorfor og hvordan Demens – Skolebænk på tværs virker i relation til sigtet mod at løfte praktiske og teoretiske kompetencer, understøtte og fremme den tværsektorielle og tværfaglige samarbejdskultur, samt skabe øget forståelse for personer med demens og deres pårørende. Spørgsmålet, der søges besvaret, lyder derfor:
Hvordan og hvorfor virker indsatsen ”Demens – Skolebænk på Tværs” i forhold til at understøtte og fremme en tværsektoriel og tværfaglig samarbejdskultur, samt skabe øget forståelse for personer med demens og deres pårørende blandt sundhedsprofessionelle?
OriginalsprogDansk
Antal sider43
StatusUdgivet - 27 feb. 2020

Emneord

  • Personcentreret pleje
  • demens
  • kompetenceløft

Citer dette