En undersøgende tilgang til undersøgende matematikundervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

Undersøgende matematikundervisning fremmes - og hypes måske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar på, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og øger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videregående uddannelser. Men hvad er undersøgende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en undersøgende tilgang til praksis?
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftMatematik
Vol/bind3
Udgave nummer47
Sider (fra-til)4-9
Antal sider6
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • Undersøgende matematikundervisning

Citer dette

@article{3530cbca26ce4384ab38c873c67f39d5,
title = "En unders{\o}gende tilgang til unders{\o}gende matematikundervisning",
abstract = "Unders{\o}gende matematikundervisning fremmes - og hypes m{\aa}ske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar p{\aa}, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og {\o}ger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videreg{\aa}ende uddannelser. Men hvad er unders{\o}gende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en unders{\o}gende tilgang til praksis?",
keywords = "Unders{\o}gende matematikundervisning",
author = "Morten Blomh{\o}j",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "3",
pages = "4--9",
journal = "Matematik",
publisher = "Matematik, K{\o}benhavn",
number = "47",

}

En undersøgende tilgang til undersøgende matematikundervisning. / Blomhøj, Morten.

I: Matematik, Bind 3, Nr. 47, 1, 2019, s. 4-9.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - En undersøgende tilgang til undersøgende matematikundervisning

AU - Blomhøj, Morten

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Undersøgende matematikundervisning fremmes - og hypes måske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar på, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og øger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videregående uddannelser. Men hvad er undersøgende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en undersøgende tilgang til praksis?

AB - Undersøgende matematikundervisning fremmes - og hypes måske ligefrem – politisk for tiden som et muligt svar på, hvordan vi styrker elevernes matematiske kompetencer og øger flowet gennem det almene uddannelsessystem frem til matematikbaserede videregående uddannelser. Men hvad er undersøgende matematikundervisning egentlig, og hvordan kan den udvikles gennem en undersøgende tilgang til praksis?

KW - Undersøgende matematikundervisning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 3

SP - 4

EP - 9

JO - Matematik

JF - Matematik

IS - 47

M1 - 1

ER -