En fælles europæisk model for lærerkvalificering?

Anden rapport fra ALS-projektet.

Lars Molter Ulriksen, Lotte Falk Primdahl

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    Resumé

    Rapporten diskuterer på baggrund af en sammenligning af uddannelsessystemet for lærere i erhvervsorienterede uddnanelser i fire europæiske lande (England, Finland, Italien og Danmark) hvilke krav der stilles til kvalifikationer hos lærerne. På denne baggrund opstilles en model for lærerkvalificering, som inddrager en række forskellige kvalificeringsformer, herunder kurser, organisationsudvikling, ledelsesudvikling og evaluering.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedRanders
    ForlagRoskilde Universitet
    Antal sider103
    ISBN (Trykt)87-7349-524-7
    StatusUdgivet - 2001

    Emneord

    • lærerkvalifikationer
    • former for lærerkvalificering
    • erhvervsuddannelser

    Citer dette

    Ulriksen, L. M., & Primdahl, L. F. (2001). En fælles europæisk model for lærerkvalificering? Anden rapport fra ALS-projektet. Randers: Roskilde Universitet.
    Ulriksen, Lars Molter ; Primdahl, Lotte Falk. / En fælles europæisk model for lærerkvalificering? Anden rapport fra ALS-projektet. Randers : Roskilde Universitet, 2001. 103 s.
    @book{9f4862f052ae11dbae81000ea68e967b,
    title = "En f{\ae}lles europ{\ae}isk model for l{\ae}rerkvalificering?: Anden rapport fra ALS-projektet.",
    abstract = "Rapporten diskuterer p{\aa} baggrund af en sammenligning af uddannelsessystemet for l{\ae}rere i erhvervsorienterede uddnanelser i fire europ{\ae}iske lande (England, Finland, Italien og Danmark) hvilke krav der stilles til kvalifikationer hos l{\ae}rerne. P{\aa} denne baggrund opstilles en model for l{\ae}rerkvalificering, som inddrager en r{\ae}kke forskellige kvalificeringsformer, herunder kurser, organisationsudvikling, ledelsesudvikling og evaluering.",
    keywords = "l{\ae}rerkvalifikationer, former for l{\ae}rerkvalificering, erhvervsuddannelser",
    author = "Ulriksen, {Lars Molter} and Primdahl, {Lotte Falk}",
    year = "2001",
    language = "Dansk",
    isbn = "87-7349-524-7",
    publisher = "Roskilde Universitet",

    }

    Ulriksen, LM & Primdahl, LF 2001, En fælles europæisk model for lærerkvalificering? Anden rapport fra ALS-projektet. Roskilde Universitet, Randers.

    En fælles europæisk model for lærerkvalificering? Anden rapport fra ALS-projektet. / Ulriksen, Lars Molter; Primdahl, Lotte Falk.

    Randers : Roskilde Universitet, 2001. 103 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    TY - RPRT

    T1 - En fælles europæisk model for lærerkvalificering?

    T2 - Anden rapport fra ALS-projektet.

    AU - Ulriksen, Lars Molter

    AU - Primdahl, Lotte Falk

    PY - 2001

    Y1 - 2001

    N2 - Rapporten diskuterer på baggrund af en sammenligning af uddannelsessystemet for lærere i erhvervsorienterede uddnanelser i fire europæiske lande (England, Finland, Italien og Danmark) hvilke krav der stilles til kvalifikationer hos lærerne. På denne baggrund opstilles en model for lærerkvalificering, som inddrager en række forskellige kvalificeringsformer, herunder kurser, organisationsudvikling, ledelsesudvikling og evaluering.

    AB - Rapporten diskuterer på baggrund af en sammenligning af uddannelsessystemet for lærere i erhvervsorienterede uddnanelser i fire europæiske lande (England, Finland, Italien og Danmark) hvilke krav der stilles til kvalifikationer hos lærerne. På denne baggrund opstilles en model for lærerkvalificering, som inddrager en række forskellige kvalificeringsformer, herunder kurser, organisationsudvikling, ledelsesudvikling og evaluering.

    KW - lærerkvalifikationer

    KW - former for lærerkvalificering

    KW - erhvervsuddannelser

    M3 - Rapport

    SN - 87-7349-524-7

    BT - En fælles europæisk model for lærerkvalificering?

    PB - Roskilde Universitet

    CY - Randers

    ER -

    Ulriksen LM, Primdahl LF. En fælles europæisk model for lærerkvalificering? Anden rapport fra ALS-projektet. Randers: Roskilde Universitet, 2001. 103 s.