El edu-entretenimiento en la comunicación para el desarrollo: Entre el marketing y el empoderamiento

Thomas Tufte

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Artiklen opstiller en heuristic model for fortolkning af de forskellige former for 'edutainment' som anvendes i udviklingskommunikation i praksis. På grundlag af forfatterens erfaringer med edutainment skitseres 3 forskellige 'generationer' indenfor denne kommunikationsstrategiske praksis, kendt som 'edutainment'.
Bidragets oversatte titelEntertainment-Education in Development Communication: Between Marketing Behaviours and Empowering People
OriginalsprogSpansk
TitelCommunicación para el Cambio Social - Lecturas historicas y contemporaneas
RedaktørerAlfonso Gumucio-Dagron, Thomas Tufte
UdgivelsesstedNew Jersey
ForlagCommunication for Social Change Consortium
Publikationsdato2008
Sider1017-1031
ISBN (Trykt)978-0-9770357-3-1
StatusUdgivet - 2008

Emneord

  • Sundhedskommunikation
  • sundhedsfremme
  • udviklingskommunikation

Citer dette