TY - ICOMM
T1 - Dur det kpi-baserede tilsyn med g ymnasierne til noget?
AU - Raae, Peter Henrik
AU - Jørgensen, Karl-Henrik
PY - 2025
Y1 - 2025
N2 - Når kvalitet gøres til tal, dekontekstualiseres kvaliteten. Kronikørernes vurdering er, at skal kvalitetsudviklingsarbejdet foregå lokalt og meningsfuldt, må tallene rekontekstualiseres: Hvordan oversættes de til lokal, didaktisk fornyelse? Det bliver helt centralt, hvis den kpi-drevne tilgang skal omsættes i den komplekse kvalitetsforståelse, der er gældende for undervisning i danske gymnasier.
AB - Når kvalitet gøres til tal, dekontekstualiseres kvaliteten. Kronikørernes vurdering er, at skal kvalitetsudviklingsarbejdet foregå lokalt og meningsfuldt, må tallene rekontekstualiseres: Hvordan oversættes de til lokal, didaktisk fornyelse? Det bliver helt centralt, hvis den kpi-drevne tilgang skal omsættes i den komplekse kvalitetsforståelse, der er gældende for undervisning i danske gymnasier.
UR - https://gymnasieskolen.dk/articles/dur-det-kpi-baserede-tilsyn-med-gymnasierne-til-noget/
M3 - Udgivelser på nettet - Net-publikation
ER -