Drengene mod pigerne

Kronik

Anne Mia Steno

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

    Resumé

    Piger klarer sig godt i den feminiserede skole, mens drengene taber. Det budskab har runget i medierne de seneste 10 år. Men det store kønsfokus skygger for vigtigere årsager til, at nogle klarer sig dårligere i uddannelsessystemet end andre, og rykker fokus fra en vigtigere debat om, hvorvidt mere uddannelse altid er mere af det gode?
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftInformation
    ISSN1602-2572
    StatusUdgivet - 11 nov. 2014

    Citer dette

    Steno, Anne Mia. / Drengene mod pigerne : Kronik. I: Information. 2014.
    @article{144c11bf9aa943d4a81244dedf1e0bae,
    title = "Drengene mod pigerne: Kronik",
    abstract = "Piger klarer sig godt i den feminiserede skole, mens drengene taber. Det budskab har runget i medierne de seneste 10 {\aa}r. Men det store k{\o}nsfokus skygger for vigtigere {\aa}rsager til, at nogle klarer sig d{\aa}rligere i uddannelsessystemet end andre, og rykker fokus fra en vigtigere debat om, hvorvidt mere uddannelse altid er mere af det gode?",
    author = "Steno, {Anne Mia}",
    year = "2014",
    month = "11",
    day = "11",
    language = "Dansk",
    journal = "Information",
    issn = "1602-2572",
    publisher = "Dagbladet Information",

    }

    Drengene mod pigerne : Kronik. / Steno, Anne Mia.

    I: Information, 11.11.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

    TY - INPR

    T1 - Drengene mod pigerne

    T2 - Kronik

    AU - Steno, Anne Mia

    PY - 2014/11/11

    Y1 - 2014/11/11

    N2 - Piger klarer sig godt i den feminiserede skole, mens drengene taber. Det budskab har runget i medierne de seneste 10 år. Men det store kønsfokus skygger for vigtigere årsager til, at nogle klarer sig dårligere i uddannelsessystemet end andre, og rykker fokus fra en vigtigere debat om, hvorvidt mere uddannelse altid er mere af det gode?

    AB - Piger klarer sig godt i den feminiserede skole, mens drengene taber. Det budskab har runget i medierne de seneste 10 år. Men det store kønsfokus skygger for vigtigere årsager til, at nogle klarer sig dårligere i uddannelsessystemet end andre, og rykker fokus fra en vigtigere debat om, hvorvidt mere uddannelse altid er mere af det gode?

    M3 - Bidrag til avis - Avisartikel

    JO - Information

    JF - Information

    SN - 1602-2572

    ER -

    Steno AM. Drengene mod pigerne: Kronik. Information. 2014 nov 11.