Projekter pr. år
Abstract
Formålet med denne artikel er at undersøge de aktuelle bestræbelser på at skabe sammenhæng i de sundhedsfaglige professionsuddannelser generelt og specifikt i sygeplejerskeuddannelsen. Vi ser på, hvordan sammenhæng italesættes i politiske dokumenter, der dannede grundlag for 2016-revisionen af de sundhedsfaglige professions-bacheloruddannelser. Artiklen identificerer fire forskellige problematiseringer af sammenhæng: 1) sammenhæng mellem professioner og sektorer, 2) sammenhængende patientforløb, 3) sammenhæng mellem uddannelse og arbejdsmarked og endelig 4) sammenhæng mellem teori og praktik. Artiklen viser, at sammenhæng mellem teori og praksis italesættes som den dominerende udfordring og problemet, som reelt skygger for andre væsentlige problemer i den kliniske uddannelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Vol/bind | 13 |
Udgave nummer | 25 |
Sider (fra-til) | 25-35 |
ISSN | 2446-0273 |
Status | Udgivet - 15 okt. 2017 |
Emneord
- Sygeplejerskeuddannelse
- professionsbachelor
- professionsforskning
- policy analysis
- uddannelsesreform
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Fremtidens sygeplejerskeuddannelse på tværs. -
Holen, M. (Projektdeltager), Lehn, S. (Projektdeltager) & Dybbroe, B. (Projektleder)
01/01/2015 → 30/04/2019
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 1 Organisation og deltagelse i konference
-
Klinisk uddannelse nu og i fremtiden
Lehn-Christiansen, S. (Taler), Holen, M. (Taler), Larsen, K. (Taler), Kjær, M. (Taler) & Vaaben, N. (Taler)
26 mar. 2020Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhed › Organisation og deltagelse i konference