Diversitet og utraditionelle læringsaktiviteter: erfaringer fra et ph.d.-kursus om aldrende samfund

Anne Liveng, Jeanette Eriksson, Jonas Christensen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Som komplekse og sammenvævede problemstillinger kan aldring og aldrende samfund udforskes fra utallige vinkler – både teoretisk og empirisk. Samtidig kalder udfordringer forbundet med aldrende samfund på øget forskning, ikke mindst for også at synliggøre, hvilke ressourcer ældre mennesker bidrager med i dagens samfund. At favne kompleksiteten var en ambition i udviklingen af et ph.d.-kursus indenfor aldringsfeltet med fokus på humanistiske og samfundsvidenskabelige tilgange. De studerendes tilbagemeldinger fra kurset pegede på, at mangfoldighed i nationale og videnskabelige baggrunde, i kombination med en række utraditionelle læringsaktiviteter, bidrog til de studerendes engagement, erfaringsudveksling og udvikling af egne forskningsprojekter.
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om aldring. Dansk gerontologisk tidsskrift
Vol/bind2024
Udgave nummer1
Sider (fra-til)22-25
StatusUdgivet - 2024

Emneord

  • Ph.d. uddannelse
  • Aldring
  • Læring
  • Aldrende samfund
  • tværvidenskab

Citer dette