Digital dannelse i børnehøjde: En følgeforskningsrapport om børns perspektiver på og en folkeskoles praktisering af digital dannelse

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Abstract

Følgeforskningsrapporten retter fokus på børns erfaringer med de digitale medier i skolen, og hvordan børn oplever at være digitalt dannede. Rapporten udforsker børns perspektiver på de digitale medier og muligheden for at inddrage børn som aktive medborgere som et væsentligt aspekt af dannelsesprocessen
OriginalsprogDansk
Publikationsdatomaj 2016
Udgivelses stedDyvekeskolen i samarbejde med forfatteren og Institut for Mennesker og Teknologi Roskilde Universitet
UdgiverRoskilde Universitet
Antal sider115
ISBN (Elektronisk)978-87-7349-909-2
StatusUdgivet - maj 2016

Emneord

  • Barndomsforskning
  • Digital dannelse
  • Skole

Citer dette

Brus, A. B. (2016, maj). Digital dannelse i børnehøjde: En følgeforskningsrapport om børns perspektiver på og en folkeskoles praktisering af digital dannelse. Dyvekeskolen i samarbejde med forfatteren og Institut for Mennesker og Teknologi Roskilde Universitet: Roskilde Universitet.