Differentiering - Hvorfor & hvordan?

Rapport om udviklingsprojekt om differentiering på UCplus 2015-2016

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

Rapporten indeholder en introduktion til differentiering i undervisningen i dansk som andetsprog, hvor der lægges vægt på at differentiering ikke kan reduceres til nogle "teknikker" eller "værktøjer", men er en generel tilgang til undervisning der har deltagernes ressourcer og ligeværd som udgangspunkt. Undervejs i projektet har underviserne udviklet undervisningsforløb som der er givet skriftlig feedback på. Både udviklingsprojekterne og feedback'en er med i rapporten. Der gives eksempel på kommunikativ tilrettelæggelse af undervisningen med differentiering, og der afsluttes med nogle generelle erfaringer fra projektet samt anbefalinger til videre pædagogisk udvikling.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedRoskilde
ForlagRoskilde Universitet
Antal sider93
Rekvirerende organisationUCplus
StatusUdgivet - 10 okt. 2016

Emneord

  • differentiering
  • dansk som andetsprog
  • Kommunikativ sprogundervisning

Citer dette

@book{90f9e2e81f0449deb69da7fad6bb9e68,
title = "Differentiering - Hvorfor & hvordan?: Rapport om udviklingsprojekt om differentiering p{\aa} UCplus 2015-2016",
abstract = "Rapporten indeholder en introduktion til differentiering i undervisningen i dansk som andetsprog, hvor der l{\ae}gges v{\ae}gt p{\aa} at differentiering ikke kan reduceres til nogle {"}teknikker{"} eller {"}v{\ae}rkt{\o}jer{"}, men er en generel tilgang til undervisning der har deltagernes ressourcer og ligev{\ae}rd som udgangspunkt. Undervejs i projektet har underviserne udviklet undervisningsforl{\o}b som der er givet skriftlig feedback p{\aa}. B{\aa}de udviklingsprojekterne og feedback'en er med i rapporten. Der gives eksempel p{\aa} kommunikativ tilrettel{\ae}ggelse af undervisningen med differentiering, og der afsluttes med nogle generelle erfaringer fra projektet samt anbefalinger til videre p{\ae}dagogisk udvikling.",
keywords = "differentiering, dansk som andetsprog, Kommunikativ sprogundervisning",
author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
year = "2016",
month = "10",
day = "10",
language = "Dansk",
publisher = "Roskilde Universitet",

}

Differentiering - Hvorfor & hvordan? Rapport om udviklingsprojekt om differentiering på UCplus 2015-2016. / Pedersen, Michael Svendsen .

Roskilde : Roskilde Universitet, 2016. 93 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Differentiering - Hvorfor & hvordan?

T2 - Rapport om udviklingsprojekt om differentiering på UCplus 2015-2016

AU - Pedersen, Michael Svendsen

PY - 2016/10/10

Y1 - 2016/10/10

N2 - Rapporten indeholder en introduktion til differentiering i undervisningen i dansk som andetsprog, hvor der lægges vægt på at differentiering ikke kan reduceres til nogle "teknikker" eller "værktøjer", men er en generel tilgang til undervisning der har deltagernes ressourcer og ligeværd som udgangspunkt. Undervejs i projektet har underviserne udviklet undervisningsforløb som der er givet skriftlig feedback på. Både udviklingsprojekterne og feedback'en er med i rapporten. Der gives eksempel på kommunikativ tilrettelæggelse af undervisningen med differentiering, og der afsluttes med nogle generelle erfaringer fra projektet samt anbefalinger til videre pædagogisk udvikling.

AB - Rapporten indeholder en introduktion til differentiering i undervisningen i dansk som andetsprog, hvor der lægges vægt på at differentiering ikke kan reduceres til nogle "teknikker" eller "værktøjer", men er en generel tilgang til undervisning der har deltagernes ressourcer og ligeværd som udgangspunkt. Undervejs i projektet har underviserne udviklet undervisningsforløb som der er givet skriftlig feedback på. Både udviklingsprojekterne og feedback'en er med i rapporten. Der gives eksempel på kommunikativ tilrettelæggelse af undervisningen med differentiering, og der afsluttes med nogle generelle erfaringer fra projektet samt anbefalinger til videre pædagogisk udvikling.

KW - differentiering

KW - dansk som andetsprog

KW - Kommunikativ sprogundervisning

M3 - Rapport

BT - Differentiering - Hvorfor & hvordan?

PB - Roskilde Universitet

CY - Roskilde

ER -