Differentiering - Hvorfor & hvordan? Rapport om udviklingsprojekt om differentiering på UCplus 2015-2016

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstract

Rapporten indeholder en introduktion til differentiering i undervisningen i dansk som andetsprog, hvor der lægges vægt på at differentiering ikke kan reduceres til nogle "teknikker" eller "værktøjer", men er en generel tilgang til undervisning der har deltagernes ressourcer og ligeværd som udgangspunkt. Undervejs i projektet har underviserne udviklet undervisningsforløb som der er givet skriftlig feedback på. Både udviklingsprojekterne og feedback'en er med i rapporten. Der gives eksempel på kommunikativ tilrettelæggelse af undervisningen med differentiering, og der afsluttes med nogle generelle erfaringer fra projektet samt anbefalinger til videre pædagogisk udvikling.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedRoskilde
ForlagRoskilde Universitet
Antal sider93
Rekvirerende organisationUCplus
StatusUdgivet - 10 okt. 2016

Emneord

  • differentiering
  • dansk som andetsprog
  • Kommunikativ sprogundervisning

Citer dette