TY - RPRT
T1 - Differentiering - Hvorfor & hvordan?
T2 - Rapport om udviklingsprojekt om differentiering på UCplus 2015-2016
AU - Pedersen, Michael Svendsen
PY - 2016/10/10
Y1 - 2016/10/10
N2 - Rapporten indeholder en introduktion til differentiering i undervisningen i dansk som andetsprog, hvor der lægges vægt på at differentiering ikke kan reduceres til nogle "teknikker" eller "værktøjer", men er en generel tilgang til undervisning der har deltagernes ressourcer og ligeværd som udgangspunkt. Undervejs i projektet har underviserne udviklet undervisningsforløb som der er givet skriftlig feedback på. Både udviklingsprojekterne og feedback'en er med i rapporten. Der gives eksempel på kommunikativ tilrettelæggelse af undervisningen med differentiering, og der afsluttes med nogle generelle erfaringer fra projektet samt anbefalinger til videre pædagogisk udvikling.
AB - Rapporten indeholder en introduktion til differentiering i undervisningen i dansk som andetsprog, hvor der lægges vægt på at differentiering ikke kan reduceres til nogle "teknikker" eller "værktøjer", men er en generel tilgang til undervisning der har deltagernes ressourcer og ligeværd som udgangspunkt. Undervejs i projektet har underviserne udviklet undervisningsforløb som der er givet skriftlig feedback på. Både udviklingsprojekterne og feedback'en er med i rapporten. Der gives eksempel på kommunikativ tilrettelæggelse af undervisningen med differentiering, og der afsluttes med nogle generelle erfaringer fra projektet samt anbefalinger til videre pædagogisk udvikling.
KW - differentiering
KW - dansk som andetsprog
KW - Kommunikativ sprogundervisning
M3 - Rapport
BT - Differentiering - Hvorfor & hvordan?
PB - Roskilde Universitet
CY - Roskilde
ER -