Aktiviteter pr. år
Abstract
Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan forstå og analysere det ufaglærte arbejdsliv som en særlig ramme for medarbejdernes udvikling af læringsidentitet. Dette gøres ved at undersøge relationen mellem konkrete arbejdslivserfaringer og orienteringer mod uddannelse. Artiklen bygger på en undersøgelse, der søger at forstå, hvordan ufaglært arbejde i små og mellemstore produktionsvirksomheder giver særlige betingelser for, at medarbejderne kan leve op til fordringen om at positionere sig som uddannelsesegnede subjekter og engagere sig i formel erhvervsrettet videre- og efteruddannelse med henblik på at vedligeholde eller styrke deres beskæftigelsesmuligheder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 1 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - feb. 2014 |
Aktiviteter
- 1 Redaktør af tidsskrift
-
Dansk pædagogisk tidsskrift: LÆRING I ET UFAGLÆRT ARBEJDSLIV (Tidsskrift)
Kondrup, S. (Redaktør)
1 maj 2013 → 22 dec. 2013Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Redaktør af tidsskrift › Forskning