Det som flaskehalsen peger på! Betydningen af skolens aktuelle organisering for samarbejde om skolens opgave

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel er skrevet på baggrund af et 4. årigt forskningsprojekt om samarbejde om inklusion i den danske folkeskole. Min opgave i projektet var at få indblik i de aktuelle betingelser for skoleledelse. Dvs. jeg fulgte skoleledere og souschefer på udvalgte skoler i et forsøgt på at blive klogere på, hvad skoleledelse i dag indebærer: hvordan skolens hverdagspraksis ser ud fra et ledelses-perspektiv og hvilke muligheder og udfordringer, skoleledelse aktuelt bakser med.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Vol/bind56
Udgave nummer2
Sider (fra-til)33-54
Antal sider20
ISSN1903-0002
StatusUdgivet - 1 feb. 2019

Emneord

  • skoleledelse
  • New Public Management
  • samarbejde
  • Inklusion
  • konflikter
  • videndeling
  • Folkeskolen
  • Offentlig styring

Citer dette