Abstract
Denne artikel er skrevet på baggrund af et 4. årigt forskningsprojekt om samarbejde om inklusion i den danske folkeskole. Min opgave i projektet var at få indblik i de aktuelle betingelser for skoleledelse. Dvs. jeg fulgte skoleledere og souschefer på udvalgte skoler i et forsøgt på at blive klogere på, hvad skoleledelse i dag indebærer: hvordan skolens hverdagspraksis ser ud fra et ledelses-perspektiv og hvilke muligheder og udfordringer, skoleledelse aktuelt bakser med.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift |
Vol/bind | 56 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 33-54 |
Antal sider | 20 |
ISSN | 1903-0002 |
Status | Udgivet - 1 feb. 2019 |
Emneord
- skoleledelse
- New Public Management
- samarbejde
- Inklusion
- konflikter
- videndeling
- Folkeskolen
- Offentlig styring