Det dobbelte blik

Se styrkerne i det særlige hos børn og unge i udsatte positioner

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Netop i kraft af deres ’særlighed’ har børn og unge i udsatte positioner ofte ressourcer og styrker, som vi overser.
Denne bog giver dig konkrete refleksions- og supervisionsredskaber til at se disse muligheder og styrker. Gennem eksempler og cases præsenterer den et mindset – Det dobbelte blik – der søger at minimere udfordringer og samtidig understøtte styrkepotentiale hos børn og unge.
Det dobbelte blik er ikke et koncept, men et grundlæggende mindset, der kan kombineres med og styrke allerede kendte metoder i den daglige praksis.
Første del præsenterer Det dobbelte bliks teori og metoder, derefter zoomes ind på de forskellige kontekster, hvor Det dobbelte blik kan gøre en forskel: i forhold til det enkelte barn, i daginstitutioner og på opholdssteder, på personalemøder og i plejefamilier.
Til bogens metoder hører arbejdsark og Den særlige ordbog.
Bogen henvender sig til studerende og praktikere inden for det pædagogiske og socialfaglige felt.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Antal sider200
ISBN (Trykt)978-87-500-5101-5
StatusUdgivet - sep. 2017
NavnProfessionsserien

Citer dette

@book{b0bb9fa35c0c4ec5a0554ab13ba77e7c,
title = "Det dobbelte blik: Se styrkerne i det s{\ae}rlige hos b{\o}rn og unge i udsatte positioner",
abstract = "Netop i kraft af deres ’s{\ae}rlighed’ har b{\o}rn og unge i udsatte positioner ofte ressourcer og styrker, som vi overser.Denne bog giver dig konkrete refleksions- og supervisionsredskaber til at se disse muligheder og styrker. Gennem eksempler og cases pr{\ae}senterer den et mindset – Det dobbelte blik – der s{\o}ger at minimere udfordringer og samtidig underst{\o}tte styrkepotentiale hos b{\o}rn og unge.Det dobbelte blik er ikke et koncept, men et grundl{\ae}ggende mindset, der kan kombineres med og styrke allerede kendte metoder i den daglige praksis.F{\o}rste del pr{\ae}senterer Det dobbelte bliks teori og metoder, derefter zoomes ind p{\aa} de forskellige kontekster, hvor Det dobbelte blik kan g{\o}re en forskel: i forhold til det enkelte barn, i daginstitutioner og p{\aa} opholdssteder, p{\aa} personalem{\o}der og i plejefamilier.Til bogens metoder h{\o}rer arbejdsark og Den s{\ae}rlige ordbog.Bogen henvender sig til studerende og praktikere inden for det p{\ae}dagogiske og socialfaglige felt.",
author = "Hanne Warming and Lavaud, {Manon Alice} and Signe Fjordside",
year = "2017",
month = "9",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-500-5101-5",
publisher = "Akademisk Forlag",

}

Det dobbelte blik : Se styrkerne i det særlige hos børn og unge i udsatte positioner. / Warming, Hanne; Lavaud, Manon Alice; Fjordside, Signe.

København : Akademisk Forlag, 2017. 200 s. (Professionsserien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Det dobbelte blik

T2 - Se styrkerne i det særlige hos børn og unge i udsatte positioner

AU - Warming, Hanne

AU - Lavaud, Manon Alice

AU - Fjordside, Signe

PY - 2017/9

Y1 - 2017/9

N2 - Netop i kraft af deres ’særlighed’ har børn og unge i udsatte positioner ofte ressourcer og styrker, som vi overser.Denne bog giver dig konkrete refleksions- og supervisionsredskaber til at se disse muligheder og styrker. Gennem eksempler og cases præsenterer den et mindset – Det dobbelte blik – der søger at minimere udfordringer og samtidig understøtte styrkepotentiale hos børn og unge.Det dobbelte blik er ikke et koncept, men et grundlæggende mindset, der kan kombineres med og styrke allerede kendte metoder i den daglige praksis.Første del præsenterer Det dobbelte bliks teori og metoder, derefter zoomes ind på de forskellige kontekster, hvor Det dobbelte blik kan gøre en forskel: i forhold til det enkelte barn, i daginstitutioner og på opholdssteder, på personalemøder og i plejefamilier.Til bogens metoder hører arbejdsark og Den særlige ordbog.Bogen henvender sig til studerende og praktikere inden for det pædagogiske og socialfaglige felt.

AB - Netop i kraft af deres ’særlighed’ har børn og unge i udsatte positioner ofte ressourcer og styrker, som vi overser.Denne bog giver dig konkrete refleksions- og supervisionsredskaber til at se disse muligheder og styrker. Gennem eksempler og cases præsenterer den et mindset – Det dobbelte blik – der søger at minimere udfordringer og samtidig understøtte styrkepotentiale hos børn og unge.Det dobbelte blik er ikke et koncept, men et grundlæggende mindset, der kan kombineres med og styrke allerede kendte metoder i den daglige praksis.Første del præsenterer Det dobbelte bliks teori og metoder, derefter zoomes ind på de forskellige kontekster, hvor Det dobbelte blik kan gøre en forskel: i forhold til det enkelte barn, i daginstitutioner og på opholdssteder, på personalemøder og i plejefamilier.Til bogens metoder hører arbejdsark og Den særlige ordbog.Bogen henvender sig til studerende og praktikere inden for det pædagogiske og socialfaglige felt.

M3 - Bog

SN - 978-87-500-5101-5

BT - Det dobbelte blik

PB - Akademisk Forlag

CY - København

ER -