Det Digitale Nærvær: Viden og design i nye medier

Simon Heilesen

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

    Abstract

    Computer-medieret kommunikation (CMC – via intranet- og internet, ”allestedsnærværende computing” mm. ), er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der begynder at tage form i disse år. CMC er blevet kolossalt udbredt de seneste 10 – 15 år og har forandret den måde vi udsender og søger information, kommunikerer med hinanden både privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden. Denne bog går tæt på tre udvalgte områder inden for den computer-medierede kommunikation: · Videndeling i formelle og uformelle organisationer, · Netbaseret samarbejde og læring, · Design af produkter til computermedieret kommunikation. Bogen består af tretten artikler skrevet specielt til denne udgivelse af danske og udenlandske forskere. De giver et billede af en række aktuelle problemfelter og forskningsområder inden for CMC.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedFrederiksberg
    ForlagRoskilde Universitetsforlag
    Antal sider272
    ISBN (Trykt)87-7867-267-8
    StatusUdgivet - 2004

    Emneord

    • Computermedieret kommunikation
    • kommunikation
    • e-læring
    • nye medier

    Citer dette

    Heilesen, S. (2004). Det Digitale Nærvær: Viden og design i nye medier. Roskilde Universitetsforlag.