Det Digitale Nærvær

Viden og design i nye medier

Simon Heilesen

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

    Resumé

    Computer-medieret kommunikation (CMC – via intranet- og internet, ”allestedsnærværende computing” mm. ), er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der begynder at tage form i disse år. CMC er blevet kolossalt udbredt de seneste 10 – 15 år og har forandret den måde vi udsender og søger information, kommunikerer med hinanden både privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden. Denne bog går tæt på tre udvalgte områder inden for den computer-medierede kommunikation: · Videndeling i formelle og uformelle organisationer, · Netbaseret samarbejde og læring, · Design af produkter til computermedieret kommunikation. Bogen består af tretten artikler skrevet specielt til denne udgivelse af danske og udenlandske forskere. De giver et billede af en række aktuelle problemfelter og forskningsområder inden for CMC.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedFrederiksberg
    ForlagRoskilde Universitetsforlag
    Antal sider272
    ISBN (Trykt)87-7867-267-8
    StatusUdgivet - 2004

    Emneord

    • Computermedieret kommunikation
    • kommunikation
    • e-læring
    • nye medier

    Citer dette

    Heilesen, S. (2004). Det Digitale Nærvær: Viden og design i nye medier. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag.
    Heilesen, Simon. / Det Digitale Nærvær : Viden og design i nye medier. Frederiksberg : Roskilde Universitetsforlag, 2004. 272 s.
    @book{660f637052be11dba4bc000ea68e967b,
    title = "Det Digitale N{\ae}rv{\ae}r: Viden og design i nye medier",
    abstract = "Computer-medieret kommunikation (CMC – via intranet- og internet, ”allestedsn{\ae}rv{\ae}rende computing” mm. ), er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der begynder at tage form i disse {\aa}r. CMC er blevet kolossalt udbredt de seneste 10 – 15 {\aa}r og har forandret den m{\aa}de vi udsender og s{\o}ger information, kommunikerer med hinanden b{\aa}de privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden. Denne bog g{\aa}r t{\ae}t p{\aa} tre udvalgte omr{\aa}der inden for den computer-medierede kommunikation: · Videndeling i formelle og uformelle organisationer, · Netbaseret samarbejde og l{\ae}ring, · Design af produkter til computermedieret kommunikation. Bogen best{\aa}r af tretten artikler skrevet specielt til denne udgivelse af danske og udenlandske forskere. De giver et billede af en r{\ae}kke aktuelle problemfelter og forskningsomr{\aa}der inden for CMC.",
    keywords = "Computermedieret kommunikation, kommunikation, e-l{\ae}ring, nye medier, CMC, Computer-mediated Communication, communication, e-learning, new media",
    author = "Simon Heilesen",
    year = "2004",
    language = "Dansk",
    isbn = "87-7867-267-8",
    publisher = "Roskilde Universitetsforlag",

    }

    Heilesen, S 2004, Det Digitale Nærvær: Viden og design i nye medier. Roskilde Universitetsforlag, Frederiksberg.

    Det Digitale Nærvær : Viden og design i nye medier. / Heilesen, Simon.

    Frederiksberg : Roskilde Universitetsforlag, 2004. 272 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

    TY - BOOK

    T1 - Det Digitale Nærvær

    T2 - Viden og design i nye medier

    AU - Heilesen, Simon

    PY - 2004

    Y1 - 2004

    N2 - Computer-medieret kommunikation (CMC – via intranet- og internet, ”allestedsnærværende computing” mm. ), er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der begynder at tage form i disse år. CMC er blevet kolossalt udbredt de seneste 10 – 15 år og har forandret den måde vi udsender og søger information, kommunikerer med hinanden både privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden. Denne bog går tæt på tre udvalgte områder inden for den computer-medierede kommunikation: · Videndeling i formelle og uformelle organisationer, · Netbaseret samarbejde og læring, · Design af produkter til computermedieret kommunikation. Bogen består af tretten artikler skrevet specielt til denne udgivelse af danske og udenlandske forskere. De giver et billede af en række aktuelle problemfelter og forskningsområder inden for CMC.

    AB - Computer-medieret kommunikation (CMC – via intranet- og internet, ”allestedsnærværende computing” mm. ), er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der begynder at tage form i disse år. CMC er blevet kolossalt udbredt de seneste 10 – 15 år og har forandret den måde vi udsender og søger information, kommunikerer med hinanden både privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden. Denne bog går tæt på tre udvalgte områder inden for den computer-medierede kommunikation: · Videndeling i formelle og uformelle organisationer, · Netbaseret samarbejde og læring, · Design af produkter til computermedieret kommunikation. Bogen består af tretten artikler skrevet specielt til denne udgivelse af danske og udenlandske forskere. De giver et billede af en række aktuelle problemfelter og forskningsområder inden for CMC.

    KW - Computermedieret kommunikation

    KW - kommunikation

    KW - e-læring

    KW - nye medier

    KW - CMC

    KW - Computer-mediated Communication

    KW - communication

    KW - e-learning

    KW - new media

    M3 - Bog

    SN - 87-7867-267-8

    BT - Det Digitale Nærvær

    PB - Roskilde Universitetsforlag

    CY - Frederiksberg

    ER -

    Heilesen S. Det Digitale Nærvær: Viden og design i nye medier. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, 2004. 272 s.