Demokratisk matematikundervisning

Morten Blomhøj, Mikael Skånstrøm

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Demokratisk matematikundervisning kan også anskues fra et samfundsmæssigt perspektiv. Matematisk kompetence, inklusiv faglig kritisk dømmekraft, er oplagt relevant for samfundets fortsatte materielle og kulturelle udvikling.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
Vol/bind36
Udgave nummer104
Sider (fra-til)68
Antal sider15
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 1 apr. 2016

Emneord

  • Demokratisk matematikundervisning
  • faglig dømmekraft i og med matematik

Citer dette

@article{a1918e373df642b09a32bf0ab1701be2,
title = "Demokratisk matematikundervisning",
abstract = "Demokratisk matematikundervisning kan ogs{\aa} anskues fra et samfundsm{\ae}ssigt perspektiv. Matematisk kompetence, inklusiv faglig kritisk d{\o}mmekraft, er oplagt relevant for samfundets fortsatte materielle og kulturelle udvikling.",
keywords = "Demokratisk matematikundervisning , faglig d{\o}mmekraft i og med matematik",
author = "Morten Blomh{\o}j and Mikael Sk{\aa}nstr{\o}m",
year = "2016",
month = "4",
day = "1",
language = "Dansk",
volume = "36",
pages = "68",
journal = "Kvan - et tidsskrift for l{\ae}reruddannelsen og folkeskolen",
issn = "0107-4016",
number = "104",

}

Demokratisk matematikundervisning. / Blomhøj, Morten; Skånstrøm, Mikael.

I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 36, Nr. 104, 01.04.2016, s. 68.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Demokratisk matematikundervisning

AU - Blomhøj, Morten

AU - Skånstrøm, Mikael

PY - 2016/4/1

Y1 - 2016/4/1

N2 - Demokratisk matematikundervisning kan også anskues fra et samfundsmæssigt perspektiv. Matematisk kompetence, inklusiv faglig kritisk dømmekraft, er oplagt relevant for samfundets fortsatte materielle og kulturelle udvikling.

AB - Demokratisk matematikundervisning kan også anskues fra et samfundsmæssigt perspektiv. Matematisk kompetence, inklusiv faglig kritisk dømmekraft, er oplagt relevant for samfundets fortsatte materielle og kulturelle udvikling.

KW - Demokratisk matematikundervisning

KW - faglig dømmekraft i og med matematik

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 36

SP - 68

JO - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen

JF - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen

SN - 0107-4016

IS - 104

ER -