Projekter pr. år
Abstract
Hvordan kan demokratiske deltagelsesmuligheder for unge, som er sårbare og usikre på deres fremtidsmuligheder udspille sig? Artiklen viser hvordan en demokratisk til de unge åbner for radikale samfundskritikker fra de unge. Aktuelt fokuseres massivt på at imødekomme politiske mål, hvilket betyder, at de unges basale behov ikke imødekommes tilstrækkeligt. De unge efterspørger, at blive set som myndige deltagere og gives en plads i samfundet, som en grundlæggende forudsætning for overhovedet at kunne tage en plads og begynde at orientere sig mod bestemte mål. Artiklen peger på et behov for nye vinklinger i tilgange til unge i en gråzone, for at understøtte de unge i en positiv udvikling, der indbefatter bedre muligheder for at deltage i samfundets fællesskaber
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Paedagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 2016 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 75-83 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - sep. 2016 |
Emneord
- Demokratisk deltagelse
- Unge i en gråzone
Projekter
- 2 Afsluttet
-
BROSUF: Broen til bedre sundhed: udfordringer for forandring
Delica, K. N. (Projektdeltager), Lau, C. B. (Projektdeltager) & Andersen, H. L. M. (Projektdeltager)
03/08/2015 → 31/03/2016
Projekter: Projekt › Forskning
-
phd stipendiat: Ulighed i sundhed og praksisudvikling i kommunal sundhedsfremme
Lau, C. B. (Projektdeltager)
01/08/2011 → 01/08/2014
Projekter: Projekt › Forskning