Abstract
I dette kapitel afdækkes nogle af dannelsespotentialerne i sprogfagene. Med udgangspunkt i en generel model for dannelse og med individualisering og globalisering som centrale tidstypiske tendenser bliver der givet perspektiver for og eksempler på hvordan dannelse kan integreres i undervisning i sprogfagene.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Dannelse i alle fag |
Redaktører | Michael W. Andersen, Søren H. Balle, Volker Berthold, Bjørg Bogisch, Jeppe Bundsgaard, Helle B. Carlsen, Anders S. Christensen, Mette Frederiksen, Ole Goldbech, Trine E. Hyllested, Kirstine Jordan, Louise Klinge, Heidi E. Knudsen, Anne-Kirstine Kristensen, Eva Lindhardt, Merete Olsen, Michael Svendsen Pedersen, Solveig Rostbøll, Lene Tanggaard, Alexander von Oettingen, Peter Weng, Dorte Østergren-Olsen |
Antal sider | 127 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 115 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-795-6 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7234-002-9 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- sprog
- dannelse