Aktiviteter pr. år
Abstract
Artiklen formidler foreløbige indsigter fra et igangværende forskningsprojekt, der undersøger implementering af computational thinking i Danmark, Sverige og England. Vi viser, hvordan Danmark foreløbige tilgang er særlig i en international kontekst, og formidler erfaringer med at udvikle og afprøve matematikforløb i samarbejde med en dansk matematiklærer.
Bidragets oversatte titel | Computational thinking and mathematics: Experiences from an ongoing research project |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Tidsskrift | Matematik: tidsskrift for regne- og matematiklærere |
Vol/bind | 50 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 4-9 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 0109-937x |
Status | Udgivet - jun. 2022 |
Udgivet eksternt | Ja |
Aktiviteter
- 1 Foredrag og mundtlige bidrag
-
Teknologiforståelse i matematikundervisningen – hvorfor og hvordan?
Tamborg, A. L. (Oplægsholder) & Elicer Coopman, R. J. (Oplægsholder)
7 apr. 2022Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag