CL på den pædagogiske og didaktiske dagsorden

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

En kritisk refleksion over brugen af CL (Cooperative earning) i sprogundervisningen. For det første undersøges det hvad CL generelt kan og ikke kan; for det andet undersøges det hvordan brugen af CL i sprogundervisningen forholder sig til aktuelle former for sprogfagsdidaktik; og for det tredje sættes brugen af CL ind i en større uddannelsespolitisk sammenhæng.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSprogforum
Vol/bind17
Udgave nummer53
Sider (fra-til)23-33
Antal sider11
ISSN0909-9328
StatusUdgivet - dec. 2011

Emneord

  • Cooperative Learning
  • Sprogundervisning

Citer dette

@article{ad6348b51b4f4a8ba9ee47bcb816f327,
title = "CL p{\aa} den p{\ae}dagogiske og didaktiske dagsorden",
abstract = "En kritisk refleksion over brugen af CL (Cooperative earning) i sprogundervisningen. For det f{\o}rste unders{\o}ges det hvad CL generelt kan og ikke kan; for det andet unders{\o}ges det hvordan brugen af CL i sprogundervisningen forholder sig til aktuelle former for sprogfagsdidaktik; og for det tredje s{\ae}ttes brugen af CL ind i en st{\o}rre uddannelsespolitisk sammenh{\ae}ng.",
keywords = "Cooperative Learning, Sprogundervisning",
author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
year = "2011",
month = "12",
language = "Dansk",
volume = "17",
pages = "23--33",
journal = "Sprogforum",
issn = "0909-9328",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",
number = "53",

}

CL på den pædagogiske og didaktiske dagsorden. / Pedersen, Michael Svendsen.

I: Sprogforum, Bind 17, Nr. 53, 12.2011, s. 23-33.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - CL på den pædagogiske og didaktiske dagsorden

AU - Pedersen, Michael Svendsen

PY - 2011/12

Y1 - 2011/12

N2 - En kritisk refleksion over brugen af CL (Cooperative earning) i sprogundervisningen. For det første undersøges det hvad CL generelt kan og ikke kan; for det andet undersøges det hvordan brugen af CL i sprogundervisningen forholder sig til aktuelle former for sprogfagsdidaktik; og for det tredje sættes brugen af CL ind i en større uddannelsespolitisk sammenhæng.

AB - En kritisk refleksion over brugen af CL (Cooperative earning) i sprogundervisningen. For det første undersøges det hvad CL generelt kan og ikke kan; for det andet undersøges det hvordan brugen af CL i sprogundervisningen forholder sig til aktuelle former for sprogfagsdidaktik; og for det tredje sættes brugen af CL ind i en større uddannelsespolitisk sammenhæng.

KW - Cooperative Learning

KW - Sprogundervisning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 17

SP - 23

EP - 33

JO - Sprogforum

JF - Sprogforum

SN - 0909-9328

IS - 53

ER -