Blikfang: Bryster giver god opmærksomhed: Unge mænd skal lære at køre bedre bil, hvis skadestatistikkerne skal bringes ned

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Abstract

Analyseartikel om nye kampagneformer: viruskampagner og incitamentskampagner. Artiklen argumenterer for, at netbaserede viruskampagner må tage utraditionelle virkemidler i brug for at få kontakt med målgruppen unge mænd, således som det sker i Rådet for Større Færdselssikkerheds kampagne "Speedbandits" (2006). Endnu større sandsynlighed for at opnå en ønsket virkning får man ved at tilbyde unge mænd konkrete økonomiske fordele, sådan som det sker i ALKA-forsikrings event-kampagne, der giver unge mænd direkte oplevelser med risikoen ved høj fart.

Udgivelsesdato: 19. april
OriginalsprogDansk
TidsskriftPolitiken
ISSN0907-1814
StatusUdgivet - 2007

Emneord

  • Kampagner
  • viruskampagner
  • incitamentskampagner

Citer dette