Biblioteket og basisuddannelsen: et afgangsprojekt om informationssøgningskompetence

Hanne Stube, Trine Winther Johannsen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Abstract

Gennem en interviewundersøgelse forsøger vi at få et indblik i den kontekst, som de studerende befinder sig i på RUCs samfundsvidenskabelige basisuddannelse og dermed få begreb om studiemiljøets informationskompetence. Ikke mindst vil vi gerne vide, hvilken betydning informations- og litteratursøgning har i undervisningen og i projektskrivningen, og om biblioteket spiller en rolle i processen. Vi benytter begreber fra Annemaree Lloyds teori om informationspraksis og ser på vores egen empiri i form af interviews med studerende og vejledere. Vores fokus er at analysere bibliotekets rolle i de studerendes informationssøgningspraksis, fordi vi ønsker at biblioteket skal kunne tilbyde mere ”fremtidssikrede” undervisningstilbud i et brugercentreret perspektiv.
OriginalsprogDansk
Antal sider52
StatusUdgivet - 2011
Udgivet eksterntJa

Citer dette