Betydning af æstetik i elevproduktioner

Stine Ejsing-Duun, Susana Tosca

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
OriginalsprogDansk
TitelDigital produktion : Deltagelse og Læring
RedaktørerBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Antal sider16
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagDafolo
Publikationsdato20 nov. 2017
Sider99-115
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-7160-530-3
StatusUdgivet - 20 nov. 2017
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Citer dette

Ejsing-Duun, S., & Tosca, S. (2017). Betydning af æstetik i elevproduktioner. I B. Holm Sørensen, K. T. Levinsen, & H. M. Skovbjerg (red.), Digital produktion: Deltagelse og Læring (s. 99-115). København: Dafolo. Undervisning og læring
Ejsing-Duun, Stine ; Tosca, Susana. / Betydning af æstetik i elevproduktioner. Digital produktion: Deltagelse og Læring. red. / Birgitte Holm Sørensen ; Karin Tweddell Levinsen ; Helle Marie Skovbjerg. København : Dafolo, 2017. s. 99-115 (Undervisning og læring).
@inbook{f56fe55555c74ab58320da4ac4603720,
title = "Betydning af {\ae}stetik i elevproduktioner",
abstract = "Igennem projektet har vi haft fokus p{\aa} {\ae}stetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemg{\aa}r projektets data, viser forskellige former for {\ae}stetiske l{\ae}ringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med {\ae}stetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foresl{\aa}s fire m{\aa}der at forst{\aa} {\ae}stetik p{\aa}, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionsl{\ae}ring gennem udvikling af et sprog for {\ae}stetiske l{\ae}ringsstrategier.",
author = "Stine Ejsing-Duun and Susana Tosca",
year = "2017",
month = "11",
day = "20",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-530-3",
pages = "99--115",
editor = "{Holm S{\o}rensen}, Birgitte and Levinsen, {Karin Tweddell} and Skovbjerg, {Helle Marie}",
booktitle = "Digital produktion",
publisher = "Dafolo",

}

Ejsing-Duun, S & Tosca, S 2017, Betydning af æstetik i elevproduktioner. i B Holm Sørensen, KT Levinsen & HM Skovbjerg (red), Digital produktion: Deltagelse og Læring. Dafolo, København, Undervisning og læring, s. 99-115.

Betydning af æstetik i elevproduktioner. / Ejsing-Duun, Stine; Tosca, Susana.

Digital produktion: Deltagelse og Læring. red. / Birgitte Holm Sørensen; Karin Tweddell Levinsen; Helle Marie Skovbjerg. København : Dafolo, 2017. s. 99-115 (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - Betydning af æstetik i elevproduktioner

AU - Ejsing-Duun, Stine

AU - Tosca, Susana

PY - 2017/11/20

Y1 - 2017/11/20

N2 - Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.

AB - Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7160-530-3

SP - 99

EP - 115

BT - Digital produktion

A2 - Holm Sørensen, Birgitte

A2 - Levinsen, Karin Tweddell

A2 - Skovbjerg, Helle Marie

PB - Dafolo

CY - København

ER -

Ejsing-Duun S, Tosca S. Betydning af æstetik i elevproduktioner. I Holm Sørensen B, Levinsen KT, Skovbjerg HM, red., Digital produktion: Deltagelse og Læring. København: Dafolo. 2017. s. 99-115. (Undervisning og læring).