Betydning af æstetik i elevproduktioner

Stine Ejsing-Duun, Susana Tosca

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
Bidragets oversatte titelThe meaning of aesthetics in student production
OriginalsprogDansk
TitelDigital produktion : Deltagelse og Læring
RedaktørerBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Antal sider16
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagDafolo
Publikationsdato20 nov. 2017
Sider99-115
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-7160-530-3
StatusUdgivet - 20 nov. 2017
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Projekter

Elevernes egenproduktion og elevinddragelse

Tosca, S.

01/08/201301/10/2015

Projekter: ProjektForskning

Citer dette

Ejsing-Duun, S., & Tosca, S. (2017). Betydning af æstetik i elevproduktioner. I B. Holm Sørensen, K. T. Levinsen, & H. M. Skovbjerg (red.), Digital produktion: Deltagelse og Læring (s. 99-115). Dafolo. Undervisning og læring