Bag facaden

Susanne Hvidtfeldt, Lotte Ebsen Sjøstedt

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

    Resumé

    Bag facaden er et task-baseret materiale der går bag om danskerne kulturelt og sprogligt. Det henvender sig til spor 3-learnere på de sidste trin, men kan i nogle klasser godt anvendes tidligere.
    Teksterne i bogen er autentiske dagbogsnotater skrevet af danskere i alle aldre. Den nærværende og ucensurerede form betyder at learnerne får et indblik i hverdagskulturen hos ligesindede danskere. Desuden lægger teksterne op til at learneren bruger sine egne livserfaringer og sit personlige møde med den danske kultur i arbejdet med dem.
    Materialet som helhed møder dermed den voksne learner der hvor han eller hun er i sin sprogtilegnelse og i sit behov for viden om dansk kultur og samfund. Derudover forbereder det fint learneren til almenprøve 2 og DUF eksamen, både hvad angår indhold og arbejdsformer. I forløb hvor der stiles mod folkeskolens afgangseksamner er Bag facaden relevant som supplerende materiale.
    Materialet er for den lærer der gerne vil prøve at undervise og arbejde på en ny måde. Pædagogiske idéer fra et helhedsorienteret lærings- og tilegnelsessyn er her omsat til praksis.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    ISBN (Trykt)9788750037439
    StatusUdgivet - 15 nov. 2002

    Citer dette

    Hvidtfeldt, S., & Sjøstedt, L. E. (2002). Bag facaden. København: Akademisk Forlag.
    Hvidtfeldt, Susanne ; Sjøstedt, Lotte Ebsen. / Bag facaden. København : Akademisk Forlag, 2002.
    @book{3a1c5af110d84e11965d59832d89b98d,
    title = "Bag facaden",
    abstract = "Bag facaden er et task-baseret materiale der g{\aa}r bag om danskerne kulturelt og sprogligt. Det henvender sig til spor 3-learnere p{\aa} de sidste trin, men kan i nogle klasser godt anvendes tidligere. Teksterne i bogen er autentiske dagbogsnotater skrevet af danskere i alle aldre. Den n{\ae}rv{\ae}rende og ucensurerede form betyder at learnerne f{\aa}r et indblik i hverdagskulturen hos ligesindede danskere. Desuden l{\ae}gger teksterne op til at learneren bruger sine egne livserfaringer og sit personlige m{\o}de med den danske kultur i arbejdet med dem. Materialet som helhed m{\o}der dermed den voksne learner der hvor han eller hun er i sin sprogtilegnelse og i sit behov for viden om dansk kultur og samfund. Derudover forbereder det fint learneren til almenpr{\o}ve 2 og DUF eksamen, b{\aa}de hvad ang{\aa}r indhold og arbejdsformer. I forl{\o}b hvor der stiles mod folkeskolens afgangseksamner er Bag facaden relevant som supplerende materiale. Materialet er for den l{\ae}rer der gerne vil pr{\o}ve at undervise og arbejde p{\aa} en ny m{\aa}de. P{\ae}dagogiske id{\'e}er fra et helhedsorienteret l{\ae}rings- og tilegnelsessyn er her omsat til praksis.",
    author = "Susanne Hvidtfeldt and Sj{\o}stedt, {Lotte Ebsen}",
    year = "2002",
    month = "11",
    day = "15",
    language = "Dansk",
    isbn = "9788750037439",
    publisher = "Akademisk Forlag",

    }

    Hvidtfeldt, S & Sjøstedt, LE 2002, Bag facaden. Akademisk Forlag, København.

    Bag facaden. / Hvidtfeldt, Susanne; Sjøstedt, Lotte Ebsen.

    København : Akademisk Forlag, 2002.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

    TY - BOOK

    T1 - Bag facaden

    AU - Hvidtfeldt, Susanne

    AU - Sjøstedt, Lotte Ebsen

    PY - 2002/11/15

    Y1 - 2002/11/15

    N2 - Bag facaden er et task-baseret materiale der går bag om danskerne kulturelt og sprogligt. Det henvender sig til spor 3-learnere på de sidste trin, men kan i nogle klasser godt anvendes tidligere. Teksterne i bogen er autentiske dagbogsnotater skrevet af danskere i alle aldre. Den nærværende og ucensurerede form betyder at learnerne får et indblik i hverdagskulturen hos ligesindede danskere. Desuden lægger teksterne op til at learneren bruger sine egne livserfaringer og sit personlige møde med den danske kultur i arbejdet med dem. Materialet som helhed møder dermed den voksne learner der hvor han eller hun er i sin sprogtilegnelse og i sit behov for viden om dansk kultur og samfund. Derudover forbereder det fint learneren til almenprøve 2 og DUF eksamen, både hvad angår indhold og arbejdsformer. I forløb hvor der stiles mod folkeskolens afgangseksamner er Bag facaden relevant som supplerende materiale. Materialet er for den lærer der gerne vil prøve at undervise og arbejde på en ny måde. Pædagogiske idéer fra et helhedsorienteret lærings- og tilegnelsessyn er her omsat til praksis.

    AB - Bag facaden er et task-baseret materiale der går bag om danskerne kulturelt og sprogligt. Det henvender sig til spor 3-learnere på de sidste trin, men kan i nogle klasser godt anvendes tidligere. Teksterne i bogen er autentiske dagbogsnotater skrevet af danskere i alle aldre. Den nærværende og ucensurerede form betyder at learnerne får et indblik i hverdagskulturen hos ligesindede danskere. Desuden lægger teksterne op til at learneren bruger sine egne livserfaringer og sit personlige møde med den danske kultur i arbejdet med dem. Materialet som helhed møder dermed den voksne learner der hvor han eller hun er i sin sprogtilegnelse og i sit behov for viden om dansk kultur og samfund. Derudover forbereder det fint learneren til almenprøve 2 og DUF eksamen, både hvad angår indhold og arbejdsformer. I forløb hvor der stiles mod folkeskolens afgangseksamner er Bag facaden relevant som supplerende materiale. Materialet er for den lærer der gerne vil prøve at undervise og arbejde på en ny måde. Pædagogiske idéer fra et helhedsorienteret lærings- og tilegnelsessyn er her omsat til praksis.

    M3 - Bog

    SN - 9788750037439

    BT - Bag facaden

    PB - Akademisk Forlag

    CY - København

    ER -

    Hvidtfeldt S, Sjøstedt LE. Bag facaden. København: Akademisk Forlag, 2002.