Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Resumé

Kapitlet handler om skolebørn, der er udviklingshæmmede og som går i specialskole. Kapitlet følger et par børn gennem dagen og belyser, hvordan børnenes almindelige hverdagsliv ser ud og opleves, idet kapitlet forsøger at anlægge et hverdagslivsperspektiv. Beskrivelsen er rettet imod at belyse hvordan børnene bliver mødt af omgivelserne og hvordan de selv agerer i hverdagen.
OriginalsprogDansk
TitelSpecialdidaktik i teori og praksis : Undervisning på specialskoler og i specialklasser.
RedaktørerHelga Borgbjerg Hansen, Brian Degn Mårtensson
Antal sider17
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2017
Sider75 - 92
Kapitel4
ISBN (Trykt)978-87-412-6537-7
ISBN (Elektronisk)9788741269153
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • børn
  • handicap
  • hverdagsliv
  • oplevelser i specialskolen

Citer dette

Rasmussen, K. (2017). Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen. I H. Borgbjerg Hansen, & B. Degn Mårtensson (red.), Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser. (s. 75 - 92). Hans Reitzels Forlag.
Rasmussen, Kim. / Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen. Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser.. red. / Helga Borgbjerg Hansen ; Brian Degn Mårtensson. Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 75 - 92
@inbook{725060fbb59d4ace81f6afe86e0bb537,
title = "B{\o}rns hverdagsliv og oplevelser i skolen",
abstract = "Kapitlet handler om skoleb{\o}rn, der er udviklingsh{\ae}mmede og som g{\aa}r i specialskole. Kapitlet f{\o}lger et par b{\o}rn gennem dagen og belyser, hvordan b{\o}rnenes almindelige hverdagsliv ser ud og opleves, idet kapitlet fors{\o}ger at anl{\ae}gge et hverdagslivsperspektiv. Beskrivelsen er rettet imod at belyse hvordan b{\o}rnene bliver m{\o}dt af omgivelserne og hvordan de selv agerer i hverdagen.",
keywords = "b{\o}rn, handicap, hverdagsliv, oplevelser i specialskolen",
author = "Kim Rasmussen",
year = "2017",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-412-6537-7",
pages = "75 -- 92",
editor = "{Borgbjerg Hansen}, Helga and {Degn M{\aa}rtensson}, Brian",
booktitle = "Specialdidaktik i teori og praksis",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",

}

Rasmussen, K 2017, Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen. i H Borgbjerg Hansen & B Degn Mårtensson (red), Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser.. Hans Reitzels Forlag, s. 75 - 92.

Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen. / Rasmussen, Kim.

Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser.. red. / Helga Borgbjerg Hansen; Brian Degn Mårtensson. Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 75 - 92.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

TY - CHAP

T1 - Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen

AU - Rasmussen, Kim

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Kapitlet handler om skolebørn, der er udviklingshæmmede og som går i specialskole. Kapitlet følger et par børn gennem dagen og belyser, hvordan børnenes almindelige hverdagsliv ser ud og opleves, idet kapitlet forsøger at anlægge et hverdagslivsperspektiv. Beskrivelsen er rettet imod at belyse hvordan børnene bliver mødt af omgivelserne og hvordan de selv agerer i hverdagen.

AB - Kapitlet handler om skolebørn, der er udviklingshæmmede og som går i specialskole. Kapitlet følger et par børn gennem dagen og belyser, hvordan børnenes almindelige hverdagsliv ser ud og opleves, idet kapitlet forsøger at anlægge et hverdagslivsperspektiv. Beskrivelsen er rettet imod at belyse hvordan børnene bliver mødt af omgivelserne og hvordan de selv agerer i hverdagen.

KW - børn

KW - handicap

KW - hverdagsliv

KW - oplevelser i specialskolen

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-412-6537-7

SP - 75

EP - 92

BT - Specialdidaktik i teori og praksis

A2 - Borgbjerg Hansen, Helga

A2 - Degn Mårtensson, Brian

PB - Hans Reitzels Forlag

ER -

Rasmussen K. Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen. I Borgbjerg Hansen H, Degn Mårtensson B, red., Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser.. Hans Reitzels Forlag. 2017. s. 75 - 92