Bæredygtig Inklusion: Læring fra et forsknings- og udviklingsprojekt

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Abstract

Formålet med denne publikation er at inspirere ledere og medarbejdere på socialpædagogiske tilbud til i højere grad at understøtte borgeres netværk gennem udvikling af såvel interne som eksterne sociale relationer og understøtte processer, hvor borgere kan inspirere hinanden ved at udtrykke behov, ønsker og værdier.
Vi har samlet kaldt dette for ”bæredygtig inklusion” viser her, hvordan
begrebet er blevet indholdsudfyldt gennem et to-årigt forsknings- og udviklingsprojekt, som har involveret ledelse, medarbejdere og borgere på to sociale tilbud og forskere fra forskellige fagmiljøer. Ledere og medarbejdere har sammen valgt at arbejde med, hvordan de kan understøtte processer, hvor borgere kan udtrykke behov, ønsker og værdier, og hvordan de kan arbejde med udvikling af såvel interne som eksterne sociale netværk. Målet med disse
aktiviteter er at understøtte borgerne i at kunne indgå i inkluderende praksisfællesskaber fx gennem arbejds-, kultur- eller fritidsaktiviteter.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedRoskilde
ForlagRoskilde Universitet
Antal sider142
ISBN (Trykt)978-87-7349-939-9
StatusUdgivet - 1 dec. 2017

Emneord

  • Inklusion
  • politik
  • sociale tilbud

Citer dette