At lære om sig selv og hinanden, sammen - Tværfaglig klinisk undervisning for medicin- og sygeplejerskeststuderende skaber indblik i eget og hinandens fag.

Marie Lommer bagger, Marianne Vamosi

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Artiklen undersøger, hvad medicin- og sygeplejestuderendes fokus er, når de undervises sammen i en kli-nisk praksis. I forbindelse med et undervisningstilbud, hvor medicin- og sygeplejestuderende i løbet af en dag havde det samlede ansvar for en patient, kunne det ved hjælp af observationer og interviews af de stude-rende konkluderes, at de gennemgik en cirkulær læringsproces. Først identificerede de forskelle og ligheder i hinandens fagområder, hvorefter de ved refleksion opnåede indblik i eget og hinandens fagområde. Artiklen tager udgangspunkt i et udviklingsprojekt, der blev foretaget i forbindelse med førsteforfatterens udar-bejdelse af speciale på cand.cur.-studiet.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt FS8
Vol/bind27
Udgave nummer1
Sider (fra-til)9-14
Antal sider6
ISSN1602-0162
StatusUdgivet - 20 jan. 2017
Udgivet eksterntJa

Citer dette