TY - JOUR
T1 - At lære om sig selv og hinanden, sammen - Tværfaglig klinisk undervisning for medicin- og sygeplejerskeststuderende skaber indblik i eget og hinandens fag.
AU - Lommer bagger, Marie
AU - Vamosi, Marianne
PY - 2017/1/20
Y1 - 2017/1/20
N2 - Artiklen undersøger, hvad medicin- og sygeplejestuderendes fokus er, når de undervises sammen i en kli-nisk praksis. I forbindelse med et undervisningstilbud, hvor medicin- og sygeplejestuderende i løbet af en dag havde det samlede ansvar for en patient, kunne det ved hjælp af observationer og interviews af de stude-rende konkluderes, at de gennemgik en cirkulær læringsproces. Først identificerede de forskelle og ligheder i hinandens fagområder, hvorefter de ved refleksion opnåede indblik i eget og hinandens fagområde. Artiklen tager udgangspunkt i et udviklingsprojekt, der blev foretaget i forbindelse med førsteforfatterens udar-bejdelse af speciale på cand.cur.-studiet.
AB - Artiklen undersøger, hvad medicin- og sygeplejestuderendes fokus er, når de undervises sammen i en kli-nisk praksis. I forbindelse med et undervisningstilbud, hvor medicin- og sygeplejestuderende i løbet af en dag havde det samlede ansvar for en patient, kunne det ved hjælp af observationer og interviews af de stude-rende konkluderes, at de gennemgik en cirkulær læringsproces. Først identificerede de forskelle og ligheder i hinandens fagområder, hvorefter de ved refleksion opnåede indblik i eget og hinandens fagområde. Artiklen tager udgangspunkt i et udviklingsprojekt, der blev foretaget i forbindelse med førsteforfatterens udar-bejdelse af speciale på cand.cur.-studiet.
UR - https://dsr.dk/sites/default/files/2339/uddannelsesnyt_1_2017.pdf
M3 - Tidsskriftartikel
SN - 1602-0162
VL - 27
SP - 9
EP - 14
JO - Uddannelsesnyt FS8
JF - Uddannelsesnyt FS8
IS - 1
ER -