Afkølingstid - breddeopgaver 45-46 med didaktisk kommentar

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Resumé

Mit formål med artikelserien om breddeopgaver er – udover at gøre opmærksom på RUCs fysikuddannelse – dobbelt: Dels udvælger jeg opgaverne, så de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udvælger jeg dem med henblik på at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I første omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der måske også trækkes paralleller til andre undervisningsniveauer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvant
Vol/bind22
Udgave nummer4
Sider (fra-til)34-35
Antal sider2
ISSN0905-8893
StatusUdgivet - dec. 2011

Citer dette

@article{7dc49254555b4f63b2e09f77691b30e5,
title = "Afk{\o}lingstid - breddeopgaver 45-46 med didaktisk kommentar",
abstract = "Mit form{\aa}l med artikelserien om breddeopgaver er – udover at g{\o}re opm{\ae}rksom p{\aa} RUCs fysikuddannelse – dobbelt: Dels udv{\ae}lger jeg opgaverne, s{\aa} de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udv{\ae}lger jeg dem med henblik p{\aa} at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I f{\o}rste omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der m{\aa}ske ogs{\aa} tr{\ae}kkes paralleller til andre undervisningsniveauer.",
author = "Jensen, {Jens H{\o}jgaard}",
year = "2011",
month = "12",
language = "Dansk",
volume = "22",
pages = "34--35",
journal = "Kvant",
issn = "0905-8893",
number = "4",

}

Afkølingstid - breddeopgaver 45-46 med didaktisk kommentar. / Jensen, Jens Højgaard.

I: Kvant, Bind 22, Nr. 4, 12.2011, s. 34-35.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

TY - JOUR

T1 - Afkølingstid - breddeopgaver 45-46 med didaktisk kommentar

AU - Jensen, Jens Højgaard

PY - 2011/12

Y1 - 2011/12

N2 - Mit formål med artikelserien om breddeopgaver er – udover at gøre opmærksom på RUCs fysikuddannelse – dobbelt: Dels udvælger jeg opgaverne, så de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udvælger jeg dem med henblik på at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I første omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der måske også trækkes paralleller til andre undervisningsniveauer.

AB - Mit formål med artikelserien om breddeopgaver er – udover at gøre opmærksom på RUCs fysikuddannelse – dobbelt: Dels udvælger jeg opgaverne, så de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udvælger jeg dem med henblik på at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I første omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der måske også trækkes paralleller til andre undervisningsniveauer.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 22

SP - 34

EP - 35

JO - Kvant

JF - Kvant

SN - 0905-8893

IS - 4

ER -