A poststructuralistic approach to learning processes in adult education: Competing discourses and positioning of the students

Anne Winther Jensen

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

    Abstract

    Konferencepaper: Med en poststrukturalistisk tilgang, fokuserer paperet i en case-analyse på, hvordan der er forskellige diskurser, der dominerer på forskellige niveauer på en konkret Sosu-skole (Social- og sundhedsuddannelserne, trin 1). Analysen peger på, at forskellige elevgrupper positioneres på forskellig måder, der i nogle tilfælde ikke synes at støtte op om målsætningen om at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. Empirien er fra et igangværende ph.d.-projekt.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato25 sep. 2010
    Antal sider17
    StatusUdgivet - 25 sep. 2010
    BegivenhedThe 6th European Research Conference: Adult Learning in Europe - understanding diverse meanings and contexts - Linköping University, Linköping, Sverige
    Varighed: 23 sep. 201026 sep. 2010

    Konference

    KonferenceThe 6th European Research Conference
    LokationLinköping University
    LandSverige
    ByLinköping
    Periode23/09/201026/09/2010

    Citer dette

    Jensen, A. W. (2010). A poststructuralistic approach to learning processes in adult education: Competing discourses and positioning of the students. Afhandling præsenteret på The 6th European Research Conference, Linköping, Sverige. http://www.liu.se/esrea2010/?l=en