Unges Læreprocesser i og omkring Erhvervsuddannelser i sjællandske udkantsområder

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Et forsknings- og udviklingsprojekt der i samarbejde med unge, lærere og andre parter i og omkring erhvervsuddannelserne undersøger mødet mellem uddannelseskultur og ungdomskultur og udvikler nye tiltag for sårbare unge.
AkronymULE
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/11/201130/05/2014

Publikation

  • 2 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Bidrag til rapport
  • 1 Tidsskriftartikel

Deltagelse, vidensbaseret praksisudvikling og vidensskabelse gennem udviklings- og forskningsværksteder

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 221-256 36 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Unge mænds inklusion på kønnede uddannelser: Teoretiske perspektiver på kønsintegrationens udfordringer

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 27-60 33 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Involvering i forskningsprojekter

Mogensen, K. H. & Wulf-Andersen, T. Ø., nov. 2015, Anerkendelse af undervisning. Borg Burmeister, N. & Kristensen, M. (red.). København: Danske Universiteter, s. 7 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

Researching with undergraduate students: Exploring the learning potentials of undergraduate students and researchers collaborating in knowledge production

Bidragets oversatte titel: Forskning med studerende: En undersøgelse af studerendes og forskeres forskningssamarbejde og læringspotentialerWulf-Andersen, T. Ø., Mogensen, K. & Hjort-Madsen, P., 2013, I : Journal of Research Practice. 9, 2, M9.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang