Læring på Tværs

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Udvikling af læringsnetværk mellem 4 børnehaver omkring indførelsen af læreplaner. I forbindelse hermed: forskning i pædagogers faglighed i relation til børns læring i børnehaven Projektet var et samarbejdsprojekt med Københavns Kommune.



    Projektet er tilknyttet forskningsnetværket 'Praksisforskning i udvikling':

    http://www.ruc.dk/institutter/paes/forskning/projekter/praksisforskning-i-udvikling
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/01/200431/12/2006

    Publikationer

    • 2 Bog
    • 2 Bidrag til bog/antologi
    • 2 Tidsskriftartikel

    Børnefællesskaber -om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde

    Røn Larsen, M., Højholt, C. & Stanek, A. H., 2014, 2 udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic. 130 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

    Forældresamarbejde: Dilemmaer og betingelser

    Røn Larsen, M., 2011, Pædagogens bog om individ, institution og samfund. Jensen, A. K. & Meyer, V. T. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 87 - 106 20 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: at arbejde med rummelighed og forældresamarbjede

    Højholt, C., Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2007, København: Forlaget Børn og Unge. 130 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

    Pædagogers faglighed og viden - i relation til børns læring i børnehaven

    Højholt, C., 2007, I : Vera : tidsskrift for pædagoger. 39, s. 52-65

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling